Premiéra nového Subaru Legacy
pátek, 29. května 2009
Modelová řada Legacy se již dvacet let od zrození první generace vozu Legacy v roce 1989 postupně profiluje jako komfortní automobil pro dlouhé cesty, který nabídne vysokou míru pohodlí, bezpečnosti a přidané hodnoty ve formě vynikajících...
Modelová řada Legacy se již dvacet let od zrození první generace vozu Legacy v roce 1989 postupně profiluje jako komfortní automobil pro dlouhé cesty, který nabídne vysokou míru pohodlí, bezpečnosti a přidané hodnoty ve formě vynikajících jízdních vlastností. Celkem se na světě prodalo již 3,6 milionu těchto vozů. V současnosti uvádí Subaru na japonský trh kompletně přepracovanou, pátou generaci tohoto vozu, která dále zvyšuje jízdní výkony i bezpečnost díky technologii Symmetrical AWD a tradičnímu plochému motoru s protiběžnými písty (tzv. „boxer“).
Ve své páté generaci doznal model Legacy mnoha vylepšení. Zcela nová je karoserie, motor spolupracuje s novou bezestupňovou převodovkou Subaru CVT (Continuous Variable Transmission) s názvem Lineartronic. Poloměr otáčení vozu se zmenšil na 5,5 m.
Díky prodloužení vozu i zvětšení šířky a výšky narostl prostor pro cestující na všech sedadlech. Pro snadnější nakládání se zvětšil i nakládací otvor a narostl objem zavazadlového prostoru. Oproti předchozím generacím má vůz rámové dveře, které umožnily lepší přístup na zadní sedadla a optimalizací tvaru sloupků se zvětšilo zorné pole řidiče. Díky elektronické parkovací brzdě není mezi sedadly páka ruční brzdy, probráním zadní části opěradla řidiče a předního spolujezdce vznikl větší prostor pro nohy cestujících vzadu.
Všechny verze nového Legacy jsou vybaveny systémem SI-DRIVE. K dispozici jsou tři různé režimy (Intelligent, Sport a Sport Sharp) odpovídající odlišným jízdním stylům. V základní výbavě všech verzí je také stabilizační systém VDC. U verze s automatickou převodovkou E-5AT a přeplňovaným motorem 2,5 l DOHC je použita prediktivní kontrola smyku se senzorem v elektrickém posilovači řízení. Tempomat s radarem SI byl nově vybaven funkcí Stop-Hold, přičemž tempomat je mj. schopen sledovat vozy jedoucí vpředu v celém rozsahu rychlostí. Řidič je nyní méně zatěžován při rozjezdech a zastavování během popojíždění pomalou rychlostí.
Zdvihový objem stávajícího dvoulitrového motoru na 2,5 l pro lepší rozložení průběhu hnací síly, zvláště v pásmu nižších otáček. Ke snížení hmotnosti a třecích sil přispívá lepší chlazení hlavy motoru, použití sacího potrubí z pryskyřic a optimalizovaný tvar pístů. Stejné zvětšení prodělal i přeplňovaný agregát, jehož točivý moment dosahuje vrcholu již na hranici 2000 ot/min a pokračuje až do pásma vyšších otáček. Nový motor 3,6 l má vyšší zdvihový objem než stávající agregát 3,0 l, rozměry motoru se ale výrazně nezměnily. Jeho předností je hladký chod a vysoký točivý moment v nízkých otáčkách. Agregát nevyžaduje benzin s vysokými oktanovými čísly, spokojí se s Naturalem 95.
U bezestupňové převodovky Lineartronic může řidič v režimu ručního řazení vybírat ze šesti přednastavených virtuálních „stupňů“, které volí pomocí páček pod volantem. Převodovka vykazuje odezvu kratší než 0,1 s. Nový Legacy se dodává také s automatickou převodovkou E-5AT, kterou charakterizuje hladká změna převodových stupňů. Došlo ke snížení hmotnosti i třecích sil, což se odráží v nižší spotřebě paliva. Třetí možností je již známá kompaktní manuální šestistupňová převodovka, která prošla úpravou převodových stupňů.
Součástí základní výbavy nového Legacy jsou čelní airbagy SRS pro řidiče a předního spolujezdce, boční airbagy a hlavové záclonové airbagy (s výjimkou verzí 2.5i a 2.5GT). Zvýšenou míru ochrany před poraněním krční páteře v případě nárazu do vozidla zezadu zajišťují nově navržené vysokopevnostní rámy sedadel a opěrky hlavy dobře pohlcující nárazovou energii.