První crash testy podle nového hodnocení
pondělí, 23. února 2009
Asociace Euro NCAP zveřejnila výsledky crash testů první šestice vozů hodnocených podle nových pravidel. Metodika testů a změny, ke kterým došlo, byly podrobně popsány v letošním prvním čísle časopisu Autobusiness.
Prvních testů roku 2009 se...
Asociace Euro NCAP zveřejnila výsledky crash testů první šestice vozů hodnocených podle nových pravidel. Metodika testů a změny, ke kterým došlo, byly podrobně popsány v letošním prvním čísle časopisu Autobusiness.
Prvních testů roku 2009 se účastnily: Citroën C3 Picasso, Mazda 6, Mitsubishi Lancer, Subaru Impreza, Toyota Avensis a Toyota IQ. Z této šestice dosáhly plného počtu pěti hvězdiček čtyři vozy (Mazda, Mitsubishi a obě Toyoty), zbylé dva (Citroën a Subaru) získaly o hvězdičku méně.
Citroën a Subaru doplatily na skutečnost, že stabilizační systém je v jejich případě do vozidla montován za příplatek. Euro NCAP totiž podle nových kritérií požaduje, aby více než 85 % všech vozů modelové řady bylo systémem ESP vybavováno již v základním provedení.
Citroën C3 Picasso měl navíc i problémy při bočním střetu se sloupem a ani ochrana krční páteře při nárazu zezadu nebyla nejlepší. Krční páteř příliš dobře nechrání ani Mazda 6, ani Subaru Impreza. Ta narozdíl od ostatních testovaných modelů výrazně zabodovala při ochraně chodců v případě srážky. Naopak Mitsubishi Lancer si za ochranu chodců neodnesl ani jeden bod.
Obě Toyoty prošly testem jako dostatečně tuhé při čelním střetu i při bočním nárazu. Horších výsledků dosáhly při bočním nárazu na sloup, v ochraně krční páteře a ochraně chodce. Toyota IQ si plusové body, díky kterým předčila své soupeře v testování, připsala za standardní instalaci detektorů nezapnutých pásů na všech sedadlech a standardně dodávanému ESP.