iFLEET » Archiv 2005-19 » První elektrickou „sanitkou“ je Smart ed
Společnost E.ON dnes předala Zdravotnické záchranné službě Hlavního města Prahy zdravotnicky plně vybavený elektromobil Smart ed. Vůz je prvním z řady pětadvaceti těchto elektromobilů, které postupně do České republiky doveze energetická společnost...
Společnost E.ON dnes předala Zdravotnické záchranné službě Hlavního města Prahy zdravotnicky plně vybavený elektromobil Smart ed. Vůz je prvním z řady pětadvaceti těchto elektromobilů, které postupně do České republiky doveze energetická společnost E.ON ve spolupráci s automobilkami Mercedes-Benz a Smart. Předseda představenstva E.ON Czech Holding Michael Fehn při předávání nového elektromobilu uvedl, jak bude spolupráce s Pražskou záchrannou službou vypadat: „Prozatím jsme se domluvili na období jednoho roku, protože čekáme i na to, jakým způsobem se nový pomocník v běžném provozu osvědčí.“
Za značky Mercedes-Benz a Smart se předání zúčastnil ředitel prodeje a marketingu Mercedes-Benz Česká republika Jan Bubeník: „Velmi si ceníme spolupráce se společností E.ON, která vyústila v předání prvního elektromobilu smart právě Pražské záchranné službě.“ Klíčky od vozu převzal ředitel Pražské záchranné služby Zdeněk Schwarz. „Již v minulosti jsme ve svém vozovém parku používali motorky a delší dobu uvažujeme o možnosti využít kola nebo skútry. Nabídka malých vozů Smart s elektropohonem nás proto velmi zaujala,“ uvedl. Malá vozidla se podle něj budou používat ve zkušebním provozu v setkávacím systému, tzv. randez-vous záchranářů. „Jedná se o rychlou dopravu záchranáře v husté dopravě nebo v místě, kam standardní vozy nemohou, nebo se nedostanou. Záchranář bude mít ve výbavě vše potřebné pro prvotní ošetření nebo dokonce i pro zahájení neodkladné resuscitace,“ vysvětlil Zdeněk Schwarz. Hlavním působištěm smartů bude centrum Prahy, jako je Václavské náměstí a přilehlé ulice, kde nemá pražská záchranka žádné výjezdové stanoviště a přitom zde denně zachraňuje zdraví bezpočtu lidí. Na vrcholu turistické sezóny, ale i během roku se v centru města pohybuje velký počet lidí a případný zásah RZS s běžným vozidlem je velmi komplikovaný a zdlouhavý.
Velikost elektromobilu Smart ed umožňuje, aby byl rychle tam, kde potřebují pomoc. „Cílem je smysluplně testovat dostupné technologie tak, abychom pak mohli flexibilně nabízet vhodná řešení pro naše zákazníky. V oblasti mobility takto ve spolupráci s Městskou policií České Budějovice a Český Krumlov již testujeme i elektrické skútry,“ uvedl vedoucí Marketingu E.ON Dr. Martin Dvořák. Spolupráce s pražskou záchrankou podle něj není rozhodně posledním projektem. „Vozy budeme zapůjčovat institucím typu Pražská záchranná služba, ZOO, nadacím apod.,“ dodal Dvořák.