První hybrid od Hyundaie: Elantra Hybrid LPI
úterý, 28. července 2009
V červenci uvedl Hyundai na korejský trh svůj první vůz s hybridním pohonem. Elantra Hybrid LPI spaluje LPG (Liquid Petroleum Gas) a má průměrnou spotřebu 5,6 l/100 km, při hodnotě emisí CO2 99 g/km. Čistotou exhalací se tedy tento model řadí do...
V červenci uvedl Hyundai na korejský trh svůj první vůz s hybridním pohonem. Elantra Hybrid LPI spaluje LPG (Liquid Petroleum Gas) a má průměrnou spotřebu 5,6 l/100 km, při hodnotě emisí CO2 99 g/km. Čistotou exhalací se tedy tento model řadí do kategorie vozidel s extrémně nízkými emisemi SULEV (Super Low Emissions Vehicle).
Kapalný propan-butan (LPG) je v Jižní Koreji přibližně o polovinu levnější než benzin, a proto je tam toto palivo velmi oblíbené. Konvenční sedan Elantra s motorem 1,6 litru a automatickou převodovkou dosahuje průměrné spotřeby 6,7 l/100 km.
Elantra Hybrid LPI je vybavena funkcí Stop&Go, která automaticky vypíná motor běžící na volnoběh.
Pohon novinky obstarává motor 1.6 LPI Gamma s maximálním výkonem 84 kW v kombinaci s elektromotorem o výkonu 15 kW a plynulou samočinnou převodovkou CVT. Hybridní soustava modelu Elantra Hybrid LPI dosahuje celkového výkonu 98 kW. Vůz dokáže zrychlit z nuly na 100 km/h za 11,7 s.
Vývoj hybridního modelu trval 43 měsíců a Hyundai do něj investoval 250,8 miliardy korejských wonů (3,612 miliardy Kč). Cílem automobilky je prodat letos 7500 hybridních vozů na korejském trhu a v roce 2010 zvýšit odbyt na 15 000 kusů. S vývozem modelu Elantra Hybrid LPI se zatím nepočítá.