Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Archiv 2005-19 » První informace o novém Aurisu

První informace o novém Aurisu

 
0e85_toyota_auris_009a

pondělí, 20. srpna 2012

Toyota uvolnila první snímky a informace o zcela nové generaci modelu Auris. Od nástupce designově nijak zvlášť povedeného modelu se očekával značný posun a výrazně elegantnější a výraznější tvary. Nakolik automobilka tato očekávání naplnila? Zcela...

 

Toyota uvolnila první snímky a informace o zcela nové generaci modelu Auris. Od nástupce designově nijak zvlášť povedeného modelu se očekával značný posun a výrazně elegantnější a výraznější tvary. Nakolik automobilka tato očekávání naplnila?

Zcela nový reprezentant ve významném segmentu nižší střední třídy na dostupných snímcích svou přídí připomíná hybridní model Prius, zádí částečně první generaci Kie Cee´d a výrazná hrana pod spodní linií bočních skel zase evokuje někdejší Fiat Stilo... Jak tato kombinace zabere u zákazníků, se teprve uvidí, naživo bude novinka představena zanedlouho v Paříži.

Nový Auris je podle údajů automobilky nejnižším vozem mezi vozy nižší střední třídy, protože je nižší o celých 55 mm oproti předchůdci. Výhodou je nižší aerodynamický odpor daný jednak menší čelní plochou, jednak součinitelem aerodynamického odporu 0,28. Zároveň Auris narostl na délku o 30 mm, takže nyní měří 4275 mm. Rozvor ovšem zůstal zachován na poměrně skromné hodnotě 2600 mm, stejně jako zůstala nezměněna šířka vozu 1760 mm. Zavazadlový prostor má objem 360 l, tedy pouze o 6 l více než předchůdce. Tato hodnota však bude platit i pro hybridní verzi díky novému uložení akumulátorů. Více prostoru ovšem slibuje automobilka v interiéru (+ 20 mm pro nohy cestujících vzadu), hovoří také o lepší vnímané kvalitě, než doposud. Na snímcích nicméně působí interiér spíše jednoduchým dojmem. Ve vyšších stupních výbavy však bude i přístrojová deska čalouněna kůží, rozsáhlejší je použití měkčených plastů, včetně dveřních výplní.
Podvozek má přepracované zavěšení kol, zadní náprava je víceprvková, změnami prošlo také řízení. K pohonu budou sloužit zážehové jednotky 1,33 Dual VVT-i a 1,6 Valvematic nebo diesely 1,4 D-4D a 2,0 D-4D. V nabídce samozřejmě zůstává zachována hybridní verze HSD. Bližší technické informace se dozvíme až při pařížské premiéře. Jistá je však už nyní verze kombi, která předchozí generaci chyběla.   

 
94f3_toyota_auris_002a0e85_toyota_auris_009a7a0a_toyota_auris_011681d_toyota_auris_013af34c_toyota_auris_018a
 
 
 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz