Psa by ráda do prémiového segmentu
pondělí, 28. ledna 2008
Superlevné auto není zatím pro koncern PSA na pořadu dne. Prohlásil to podle týdeníku Automobilwoche šéf francouzského koncernu Christian Streiff. Dodal, že pro PSA je nyní hlavním úkolem špičkově vybavenými automobily zlepšit pověst značek Peugeot...
Superlevné auto není zatím pro koncern PSA na pořadu dne. Prohlásil to podle týdeníku Automobilwoche šéf francouzského koncernu Christian Streiff. Dodal, že pro PSA je nyní hlavním úkolem špičkově vybavenými automobily zlepšit pověst značek Peugeot a Citroën a zvýšit tak zisk.
„Mimo rámec nynější modelové palety máme pět projektů, s nimiž přijdeme na trh v letech 2009 až 2012,“ řekl Streiff na pracovním zasedání PSA ve španělském Vigu. Tyto nové projekty by měly doplnit současné modelové řady a posunout francouzského masového výrobce směrem k prémiové úrovni. Měla by k tomu přispět jak mimořádně bohatá a kvalitní výbava vozů, tak jejich silná motorizace. „Schopnost konkurovat prémiovým značkám bude mít klíčovou roli v naší výrobní strategii,“ řekl Streiff. Upřesnil, že ve vyšších segmentech se docilují vyšší prodejní marže a to je pro koncern do budoucna velmi důležité.
Šéf PSA neuvedl, které automobily by v nejbližší době měly odpovídat této strategii, ale ze zdrojů automobilky zaznělo, že jde o dva koncepty, jež již byly vystaveny loni na IAA ve Frankfurtu nad Mohanem. Prvním z nich je Peugeot 308 RC Z, sportovní kupé postavené na základě vozu Peugeot 308. K pohonu sloužil konceptu dvouturbový motor s přímým vstřikováním a výkonem 160 kW. Vůz prý má velkou naději na sériovou výrobu, ale není dosud jasné, zda jej bude vyrábět samotný koncern PSA.
Druhým možným kandidátem na brzkou realizaci je studie C5 Airspace, čtyřsedadlový kabriolet se zvlášť atraktivními tvary odvozenými od nové generace C5. Ve vystaveném voze byl motor V6-HDi se startovacím generátorem a kondenzátory. Toto zařízení může krátkodobě shromáždit velké množství energie a zase jej vydat a v případě potřeby tak vypomáhat vznětovému motoru.