iFLEET » Archiv 2005-19 » Range Rover s novým turbodieselem
Automobilka Land Rover připravila pro svůj model Range Rover zcela nový vznětový osmiválec, který spojila také s novou osmistupňovou převodovkou, která nabídne oproti stávající verzi dvě nové funkce Terrain Response. Pohonná jednotka LR-TDV8 o...
Automobilka Land Rover připravila pro svůj model Range Rover zcela nový vznětový osmiválec, který spojila také s novou osmistupňovou převodovkou, která nabídne oproti stávající verzi dvě nové funkce Terrain Response. Pohonná jednotka LR-TDV8 o obsahu 4,4 litru s paralelním sekvenčním přeplňováním nahrazuje v nabídce motor LR-TDV8 o obsahu 3,6 litru.
Zcela nový agregát o výkonu 230 kW a točivém momentu 700 N.m nabízí kombinaci vysokého výkonu a mohutného točivého momentu. Agregát samozřejmě splňuje emisní normu Euro 5 a spotřeba v kombinovaném cyklu poklesla na 9,4 l/100km, což z tohoto vozu činí vůbec první Range Rover, který se dostal pod hranici 10 l/100km. K dosažení tohoto výsledku pomáhá nová osmistupňová automatická převodovka ZF 8HP70, se kterou tento vůz zrychlí z 0 km/h na 100 km/h za pouhých 7,8 s.
Vzhledem k výkonu nového vznětového motoru byla tato motorizace vybavena stejným brzdovým systémem Brembo, jaký najdeme u přeplňovaného zážehového osmiválce LR-V8. Brzdový systém obsahuje 380mm chlazené přední kotouče s odlehčenými hliníkovými šestipístkovými třmeny. Brzdění zadních kol zajišťují chlazené kotouče s jednopístkovým třmenem.
Novinkou pro rok 2011 jsou i dvě vylepšení systému Terrain Response. Přibyl asistent pro rozjezd do kopce a kontrola akcelerace při jízdě v prudkých svazích. Objednávky na modely 2011 již přijímají všichni autorizovaní prodejci vozů Land Rover. První vozy pak budou dodávané během prosince 2010.