iFLEET » Archiv 2005-19 » Renault Latitude – nástupce Vel Satisu
Masové značky ze segmentu vyšší třídy postupně vymizely, výjimkou jsou již jen Citroën C6 a Volkswagen Phaeton. Naní k nim přibude Renault Latitude. Sedan s délkou 4887 mm je postaven částečně na podvozku menší Laguny a částečně na technice od...
Masové značky ze segmentu vyšší třídy postupně vymizely, výjimkou jsou již jen Citroën C6 a Volkswagen Phaeton. Naní k nim přibude Renault Latitude. Sedan s délkou 4887 mm je postaven částečně na podvozku menší Laguny a částečně na technice od Nissanu (zadní náprava).
Vůz bude vyráběn ve společném závodě renault u a Smasungu v Jižní Koreji, v továrně v Busanu, kde se již obdobný vůz, Samsung SM5, vyrábí.
Renault Latitude bude mít k dispozici zážehové agregáty 2,0 l o výkonu 102 kW a 2,5 l s výkonem až 130 kW. Zatímco pro dvoulitr je připravena bezestupňová převodovka, silnější motor bude spřažen s klasickou automatickou šestistupňovou převodovkou. Třetí motorizací bude turbodiesel 2.0 dCi 110 kW nebo 127 kW, na některých trzích bude k dispozici také 3.0 V6 dCi 177 kW a zážehový šestiválec 3,5 l se stejným maximálním výkonem.
Rozvor 2762 mm je jen o milimetr delší než u Škody Superb, spadající do střední třídy, Peugeot 607, jehož výroba zanedlouho skončí, má rozvor o 38 mm delší než nejnovější francouzský pokus zaujmout náročné zákazníky vyšší třídy.