iFLEET » Archiv 2005-19 » S-MAX a Galaxy 2010
Jako první z vlny nových produktů evropského Fordu přicházejí S-MAX a Galaxy modelového roku 2010. Nesou s sebou nové technologie, které budou uváděny v průběhu celého příštího roku a výrazně změní zavedené představy o vozech značky Ford. „Oběma...
Jako první z vlny nových produktů evropského Fordu přicházejí S-MAX a Galaxy modelového roku 2010. Nesou s sebou nové technologie, které budou uváděny v průběhu celého příštího roku a výrazně změní zavedené představy o vozech značky Ford.
„Oběma modelům jsme vtiskli svěží nový vzhled a luxusnější charakter, avšak ty nejzásadnější změny se odehrály pod kapotou,“ říká John Fleming, výkonný viceprezident, předseda představenstva a generální ředitel Ford of Europe. „S-MAX a Galaxy těží jako první modely evropského Fordu z výhod naší nové globální rodiny motorů Ford EcoBoost, které díky přímému vstřikování a přeplňování poskytují vyšší výkon z menšího zdvihového objemu, ale dosahují přitom menší spotřeby paliva i nižší produkce emisí CO2. A to je pouze začátek příběhu vozů S-MAX a Galaxy modelového roku 2010.“
V modernizovaném S-MAXu a Galaxy má svoji premiéru zcela nový agregát Ford EcoBoost SCTi 2,0 l, s nímž vstupuje vývoj zážehových motorů Ford do nové éry. Vyznačuje se lehkou celohliníkovou konstrukcí a disponuje přímým vstřikováním paliva nejnovější generace, přeplňováním pomocí turbodmychadla a nezávislým proměnným časováním sacích i výfukových ventilů. Vyspělá spalovací soustava motoru EcoBoost SCTi 2,0 l přináší do kategorie zážehových čtyřválců této třídy zcela novou úroveň výkonu a hospodárnosti. Jednotka EcoBoost SCTi 2,0 l vyvine nejvyšší výkon 149 kW (203 koní) v 5500 ot./min. a nejvyšší točivý moment 300 Nm, dostupný v širokém rozsahu 1750 až 4500 ot./min. Ford S-MAX s touto motorizací zvládne akceleraci 0-100 km/h za 8,5 s (Galaxy 8,8 s) a dosáhne nejvyšší rychlosti 221 km/h (Galaxy 217 km/h).
I při takové dynamice došlo k výraznému snížení spotřeby paliva a emisí CO2. Ve srovnání s motorizací 2,3 l (118 kW) ve stávajícím modelu poklesly emise CO2 na 189 g/km, tedy o celých 19 procent, přestože motor SCTi vyvine o 25 procent vyšší výkon! Spotřeba paliva činí pouhých 8,1 l/100 km v kombinovaném cyklu a 6,4 l/100 km v mimoměstském cyklu.
Výraznou modernizaci nicméně prodělal také vznětový motor pro nový S-MAX a Galaxy. Zdokonalená jednotka Ford Duratorq TDCi 2,0 l nyní odpovídá požadavkům emisní normy Euro V a je k dispozici v celkem třech verzích, lišících se hodnotou nejvyššího výkonu – 85, 103 a 120 kW (115, 140, 163 koní).
Zážehové i vznětové agregáty nových vozů Ford S-MAX a Galaxy se doplňují se samočinnou převodovkou Ford Powershift. Rychlostní skříň se dvěma spojkami v olejové lázni je standardně montována k motorizaci EcoBoost SCTi, zatímco pro Duratorq TDCi ve verzích 103 a 120 kW je k dispozici na přání.
V inovovaných modelech S-MAX a Galaxy mají premiéru také některé nové bezpečnostní a komfortní systémy, zejména systém sledování mrtvých úhlů (Blind Spot Information System, BLIS®) či nová, elektricky ovládaná dětská pojistka zadních dveří. BLIS je zařízení, které fnguje na bázi radaru a upozorní řidiče na přítomnost jiného vozidla v souběžném jízdním pruhu. Další novinkou je nastavitelný omezovač rychlosti ASLD (Adjustable Speed Limiter Device), jehož účelem je předcházet neúmyslnému překročení nastavené rychlosti jízdy. I toto zařízení se v portfoliu evropského Fordu objevuje vůbec poprvé.
Nový S-MAX a Galaxy budou i nadále sdílet společnou výrobní linku s Fordem Mondeo. Všechny tři modely vyrábí montážní závod společnosti Ford of Europe v belgickém Genku. Od roku 1964 vyjelo z Genku již více než 12 milionů vozidel Ford. Belgický závod patří k nejmodernějším provozům svého druhu v celé Evropě a tvoří jeden ze základních pilířů výrobní strategie společnosti Ford of Europe. Pracuje zde přibližně 5 000 zaměstnanců.