Sázka na nezávislost
Společnost Business Lease, jeden z hlavních hráčů na poli operativního leasingu u nás, vloni prošla zásadní změnou své corporate identity. Nové logo a nový slogan měly signalizovat, že se společnost posouvá do dalšího stádia svého vývoje.
O tom,...
Společnost Business Lease, jeden z hlavních hráčů na poli operativního leasingu u nás, vloni prošla zásadní změnou své corporate identity. Nové logo a nový slogan měly signalizovat, že se společnost posouvá do dalšího stádia svého vývoje.
O tom, jak ten vývoj probíhá a co od něj mohou klienti očekávat, jsme si povídali s ředitelem společnosti Business Lease Eliasem Drakopoulosem.
Co vlastně měly loňské změny předznamenat a v jakém stavu se dnes společnost Business Lease nachází?
Jsme v polovině velkých změn, které jsme si naplánovali v rámci naší strategie rozvoje. Změnili jsme naši corporate identity, která dává lépe najevo, co chceme dělat a jak se chceme starat o naše klienty. To je ten dnes již známý slogan „Better care“. Že to není jen proklamace, o tom svědčí i fakt, že jsme investovali do našeho týmu, který se v posledních dvanácti měsících opravdu znatelně rozrostl. Investovali jsme také hodně do výpočetní techniky a podobně. Když se dnes podívám na naše letošní výsledky, tak vidím výrazný nárůst počtu klientů. Abych to ilustroval, mohu říci, že to je téměř dvojnásobek oproti loňskému roku. Zároveň sledujeme, že se zvyšuje věrnost našich klientů. V minulosti od nás někteří odešli ke konkurenci, ale nyní se řada z nich zase vrací.
Takže jste dosáhli všeho, co jste si předsevzali?
Úplně všeho ne. Naše práce by byla nudná, kdyby šlo všechno tak snadno... Řeknu to asi tak, že jsme si vybrali strategii, nastavili pravidla a naplánovali akce a dnes vidíme, že jsme se vydali správným směrem. Lepší péče, transparentnost, stabilita, to je to, co od nás naši klienti očekávají.
Mluvíte ale o výrazném nárůstu počtu klientů. Znamená to, že jste ukrojili kus podílu, který dosud patřil vaší konkurenci?
Konkurence je na našem trhu velká, ale my jsme dnes v mnohem lepší pozici než tomu bylo před dvanácti měsíci. Vyhráli jsme více výběrových řízení než vloni, získali více klientů a víc se o nás také mluví.
Znamená to také posílení vaší pozice ve vztahu k dodavatelům?
Samozřejmě, že díky takovému vývoji máme i větší vliv na naše partnery. Druhá věc je, jak toho hodláme využít. To je věc, kterou si musí vždy každá leasingová společnost nastavit sama podle své obchodní filozofie. Pro nás nemá smysl hlásat na jednu stranu „Better care“ a přitom se snažit konkurovat na trhu pouze cenou. Musíme samozřejmě být a jsme cenově konkurenceschopní, ale zároveň hodně investujeme do kvality našich služeb. Našimi klienty jsou firmy, profesionálové, kteří potřebují jezdit, protože na tom závisí jejich práce a jejich výsledky. Prioritou je pro ně především spolehlivost a vysoký standard služeb a my si to uvědomujeme.
Zmínil jste se o investicích do techniky a technologií. Patří tam i nový systém reportingu, který sází více na grafy, než na čísla?
Ano, patří. Jedná se o systém, který již funguje k plné spokojenosti v Nizozemsku a u nás nyní probíhá jeho lokalizace. Jedná se o jednodušší formu reportingu, která zjednodušuje vyhodnocení dat a tím šetří drahocenný čas správců vozového parku. Naši klienti budou okamžitě názorně vidět které vozy či skupiny vozů překračují průměrnou spotřebu, které najíždějí více kilometrů, které méně, bude zde i možnost sledování nehodovosti řidičů, jejich pokuty a podobně.
Autor: Richard Plos
Celý článek přináší zářijový FLEET