iFLEET » Archiv 2005-19 » Seat představil kombi Exeo ST
Dovozce španělské značky Seat představil v Praze nové kombi Seat Exeo ST, které je odvozeno od sedanu téhož jména patřícího do segmentu B. Dovozce IVG, který přivezl kombi do České republiky čtyři měsíce po sedanu, očekává, že hlavní cílovou...
Dovozce španělské značky Seat představil v Praze nové kombi Seat Exeo ST, které je odvozeno od sedanu téhož jména patřícího do segmentu B. Dovozce IVG, který přivezl kombi do České republiky čtyři měsíce po sedanu, očekává, že hlavní cílovou skupinou pro nový vůz, jsou rodiny, jež hledají účelný vůz kombinující výbornou výbavu, komfort a velký prostor se sportovní filozofií značky Seat.
Zavazadlový prostor nového kombi, jež je – podobně jako sedan – odvozeno od Audi A4 předchozí generace, má objem 442 litrů, což je v této třídě jen průměr. Výhodou je jeho dvojí podlaha, jež vyrovnává nákladovou hranu vozu, a průchozí otvor v opěradle zadních sedadel, jímž lze protáhnout lyže nebo jiné dlouhé předměty. Celý zavazadlový prostor je komfortně čalouněn a nechybí v něm dvanáctivoltová zásuvka.
S uvedením verze Exeo ST se rozšířila nabídka výbavy pro celou řadu Exeo o nové systémy, které zlepšují úroveň bezpečnosti a komfortu cestujících. Jedním z nich je audiosystém BOSE, jehož deset reproduktorů zaručuje kvalitní poslech v celém voze. Systém představuje vrchol nabídky, která zahrnuje několik informačních a zábavních soustav včetně satelitního navigačního systému. Nechybí ani připojení pro iPod či rozhraní USB v úložné schránce před sedadlem spolujezdce.
Dalším novým prvkem ve výbavě je systém WIV s variabilní délkou servisních intervalů. Ty se mohou při vhodném stylu jízdy významně prodloužit a systém průběžně informuje řidiče o vzdálenosti, jež zbývá do další servisní prohlídky. Elektronika upozorní také na nízkou hladinu motorového oleje nebo na opotřebované brzdové destičky. Také podvozek nového modelu vyjadřuje sportovní ambice španělské značky. Obě nápravy mají víceprvkové zavěšení a charakteristiku odpružení, která zaručuje sportovní a dynamické jízdní vlastnosti.
Stejně jako u sedanu Exeo začíná motorizace i u kombi zážehovým čtyřválcem 1.6 (75 kW) a pokračuje motory 1.8 T ( 110 kW) a 2.0 TSI (147 kW). Vznětové motory mají vstřikování common rail a výkony 105 kW a 125 kW. Na podzim je doplní třetí varianta o výkonu 88 kW. Všechny vznětové motory jsou vybaveny filtrem pevných částic DPF a splňují emisní normu Euro 5 platnou od září tohoto roku. Ke všem agregátům jsou dodávány šestistupňové mechanické převodovky. Koncem letošního roku je doplní automatická převodovka Multitronic, která se bude alternativně dodávat pro motor 2.0 TSI.
Nové Exeo ST již získalo v Německu titul „Firemní auto roku 2009“. Jde o první ocenění pro tento vůz po jeho nedávném uvedení na evropský trh. Na našem trhu začíná jeho cena na 544 900 korunách v základní výbavě Reference a vrcholí částkou 719 900 korun za výbavu Sport kombinovanou s motorem 2.0 TDI CR DPF (125 kW).