iFLEET » Archiv 2005-19 » SEAT v Česku rostl čtyřikrát rychleji než trh
V roce 2010 bylo na českém trhu registrováno 2760 osobních vozů SEAT, což znamená nárůst o 21,4 % v porovnání s rokem 2009. Značce SEAT se tak podařilo zvýšit svůj tržní podíl, neboť celkový trh osobních vozů v ČR vzrostl meziročně jen o 4,69...
V roce 2010 bylo na českém trhu registrováno 2760 osobních vozů SEAT, což znamená nárůst o 21,4 % v porovnání s rokem 2009. Značce SEAT se tak podařilo zvýšit svůj tržní podíl, neboť celkový trh osobních vozů v ČR vzrostl meziročně jen o 4,69 %.
Hlavními tahouny prodeje značky SEAT v České republice jsou modely Ibiza (1674 vozů), které se drží v první desítce svého segmentu, následované modely Leon (467 vozů), Altea (412 vozů), Exeo (113 vozů) a Alhambra (67 vozů) a 27 ostatními vozy.
Modelová řada Ibiza se v uplynulém roce rozrostla o třetí karosářskou variantu Ibiza ST. Dynamické kombi s vysokou užitnou hodnotou navzdory kompaktním rozměrům přitáhlo ihned velkou pozornost zákazníků. .Také technicky vyzrálé modely Leon a Altea se těší velkému zájmu českých zákazníků, kteří mají na výběr širokou škálu modelů včetně všestranných vozů Altea Freetrack, dodávaných rovněž s pohonem všech kol, a ekologických modelů Ecomotive s mimořádně nízkou spotřebou paliva a emisemi.
Zástupcem značky SEAT ve střední třídě jsou sedany Exeo a kombi Exeo ST, které bodují zejména u firemní klientely. V sektoru MPV se vydařil ostrý start nové generaci modelové řady Alhambra, která byla uvedena na trh v závěru loňského roku a i za tak krátkou dobu si již dokázala najít nečekaně velký počet zákazníků. Alhambra přesvědčí nejen prostornou karoserií s bočními posuvnými dveřmi a variabilním interiérem s pěti až sedmi sedadly, ale i v této třídě neobvyklým arzenálem sofistikovaných technologií, díky nimž stanovuje nová měřítka ve svém segmentu v oblasti komfortu, hospodárnosti a bezpečnosti.
Příznivá čísla prodejních statistik jsou jen jedním aspektem úspěšného působení značky SEAT na českém trhu. „V roce 2010 jsme zaznamenali zásadní přesun zákazníků od konkurence k nám v důsledku pozitivní změny ve vnímání značky SEAT. Současní motoristé oceňují na modelech SEAT osobitý design, technologickou vyspělost a vysokou úroveň bezpečnosti,“ odhaluje jednu z příčin úspěchu Michal Čížek, vedoucí divize SEAT společnosti Import Volkswagen Group.