iFLEET » Archiv 2005-19 » Sedmá generace Golfu představena
Volkswagen představil v Berlíně sedmou generaci modelu Golf. I v nejnovějším provedení si tento vůz, vyráběný od roku 1974, podržel typické tvary karoserie, obohacené o nová tvarová řešení v souladu s aktuálním designem modelů Volkswagenu a s mírně...
Volkswagen představil v Berlíně sedmou generaci modelu Golf. I v nejnovějším provedení si tento vůz, vyráběný od roku 1974, podržel typické tvary karoserie, obohacené o nová tvarová řešení v souladu s aktuálním designem modelů Volkswagenu a s mírně změněnými proporcemi, které umožnila nová modulární platforma MQB, na které je nejnovější provedení Golfu postaveno.
Golf sedmé generace je postaven na zmíněné nové modulární koncernové platformě MQB, která se také podílí na úspoře hmotnosti až 100 kg (podle verze). V porovnání s předchůdcem má „sedmička“ novou zadní nápravu a nabídne více místa pro nohy cestujících na zadních sedadlech. Také v zavazadlovém prostoru přibylo 30 litrů navíc, potěší i nízko umístěná nákladová hrana (665 mm nad zemí).
Spotřeba paliva poklesla oproti předchozí generaci až o 23 procent. Základní zážehový model s motorem TSI spotřebuje při normovaném testu 4,9 l/100 km a nejdostupnější turbodiesel 3,8 l/100 km. Modely TSI se tak dostávají pod hranici 115 g/km u emisí CO2, motory TDI zůstávají s hodnotou 99 g CO2/km pod limitem 100 g/km. Nejlepšími hodnotami se může pochlubit Golf BlueMotion, který produkuje pouze 85 g CO2/km a v průměru spotřebuje pouze 3,2 litru nafty na 100 kilometrů.
Vnější tvary Golfu zůstaly i v sedmé generaci v zásadě nedotknuty, přesto se jedná o skutečně nový vzhled (na rozdíl od přechodu z páté na šestou generaci, která připomínala jen jakýsi facelift...). Walter de Silva, šéfdesignér koncernu Volkswagen AG, k tomu říká: „Jeden z klíčových faktorů úspěchu Golfu spočívá v nepřetržité kontinuitě. Na světě má jen hrstka automobilů design, který byl jako v případě Golfu po celá desetiletí zušlechťován a vylepšován, čímž se stal nadčasovým.“ Klaus Bischoff, šéfdesignér značky Volkswagen, k tomu dodává: „Mezi nezaměnitelné produktové znaky Golfu patří typické střešní sloupky C, dlouhá linie střechy, typická linie oken a charakteristické přední a zadní partie s horizontálními prvky. Díky těmto detailům je nový Golf unikátnějším, cennějším a odolnějším vůči působení času než většina ostatních kompaktních vozů. Mohli bychom také říci, že design Golfu je ve své podstatě stabilní.“ Přesto došlo u nové generace ke změně proporcí vozu. Zmenšil se přední převis díky posunutí přední nápravy o 43 mm vpřed a tím se opticky přední kapota prodloužila. Automobilka si od této změny slibuje „prémiovější“ vzhled.
Vedle inovací v oblasti designu se objevují novinky také ve výbavě vozu. Mezi systémy, které budou v Golfu nově k dispozici, patří například funkce automatického brzdění při vícenásobných kolizích (v sériové výbavě) nebo aktivní systém ochrany cestujících (PreCrash) včetně adaptivního tempomatu ACC (Adaptive Cruise Control) s funkcí Front Assist a systému nouzového brzdění City. Nový je také mechanismus řízení s variabilním převodem. Dotykový displej naleznou zákazníci jako standardní prvek všech výbavových stupňů, informační a zábavní systémy byly zcela přepracované. Vrcholné verze mají displej, který reaguje na pohyby ruky snímané senzorem.