iFLEET » Archiv 2005-19 » Škoda Auto rozšířila Technologické centrum v Mladé Boleslavi.
Dva roky po otevření technologického centra automobilky Škoda Auto byl letos zahájen provoz posledního plánovaného úseku - nových akustických laboratoří. Tím je většina zkušeben, laboratoří, dílen a kanceláří technického vývoje automobilky...
Dva roky po otevření technologického centra automobilky Škoda Auto byl letos zahájen provoz posledního plánovaného úseku - nových akustických laboratoří. Tím je většina zkušeben, laboratoří, dílen a kanceláří technického vývoje automobilky shromážděna pod jednou střechou.
V roce 2009 byl v moderní budově zahájen provoz klimatické komory pro dlouhodobé a životnostní zkoušky vozu a také další klimatické komory pro zkoušky topení a klimatizace. Technologické centrum disponuje také průběžně modernizovanou simulační technikou pro elektronické systémy vozu. „Technologické centrum společnosti Škoda Auto je elementární součástí technického vývoje. Trvale posiluje naši technologickou kompetenci a umožňuje nám rychlý a efektivní vývoj nových vozů. Tím budeme schopni ještě výrazněji podpořit růstovou strategii značky Škoda,“ zdůraznil Eckhard Scholz, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast technického vývoje a doplnil, že automobilka tím navazuje také na dlouhou tradici vývoje a konstrukce automobilů v České republice.
Nové akustické centrum patří k nejmodernějším svého druhu v Evropě. Oblast technického vývoje tak nyní disponuje psychoakustickou laboratoří, která umožňuje individuální hodnocení jízdních hluků v interiéru. Vnější jízdní hluky se měří ve dvou laboratořích se zkušebními válci. Zde je možno testovat i vozy s pohonem všech kol. Technologické centrum úzce spolupracuje s vývojem koncernu Volkswagen a spolupráce zahrnuje aktivity napříč celým technickým vývojem. Mezi společně řešené oblasti patří vývoj brzd a motorů včetně vývoje převodovek a podvozků včetně vývoje elektronických komponentů vozu. Navíc se etablovala také silná spolupráce s řadou důležitých univerzit, zaměřená převážně na snižování emisí oxidu uhličitého a na vývoj alternativních pohonů. Partnery jsou především ČVUT Praha, TU Liberec, ZČU Plzeň, VUT Brno a VŠB Ostrava.
S otevřením Technologického centra v prosinci 2008 bylo vytvořeno 300 nových pracovních míst. Většina z nich byla obsazena zkušebními techniky, konstruktéry a vývojovými pracovníky pro oblast elektroniky a elektrotechniky. Škoda Auto do Technologického centra investovala částku ve výši 1,159 miliardy Kč.