Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Archiv 2005-19 » Škoda auto slaví dvacetiletí "svatby" s VW

Škoda auto slaví dvacetiletí "svatby" s VW

 
817

pondělí, 18. dubna 2011

Automobilka Škoda oslavila v sobotu 16. dubna dvacet let od spojení s koncernem Volkswagen AG. S jeho příchodem je spojen dynamický vzestup značky ze spodních pater automobilové výroby mezi světově úspěšné a uznávané automobilky. Od roku 1991...

 

Automobilka Škoda oslavila v sobotu 16. dubna dvacet let od spojení s koncernem Volkswagen AG. S jeho příchodem je spojen dynamický vzestup značky ze spodních pater automobilové výroby mezi světově úspěšné a uznávané automobilky.

Od roku 1991 zvýšila Škoda jakožto součást koncernu své celosvětové prodeje čtyřnásobně a rozšířila svou modelovou paletu z jednoho vozu, modelu Favorit, na současných pět modelových řad, které brzy obohatí o dvě další. V příštích letech chce automobilka svůj růstový kurs ještě posílit a své prodeje do roku 2018 zvýšit minimálně na 1,5 milionu vozů ročně. Za tímto účelem investuje do nových produktů a přítomnosti na nových trzích, zejména v Číně, Indii a Rusku. Současně bude podnik dále posilovat svou pozici na českém a evropském trhu. „Škoda a Volkswagen společně napsali kus ekonomických dějin. Tehdy, před dvaceti lety, této značce jen málokdo předpovídal tak skvělý vývoj. A tehdy také málokdo považoval za možné, že by mohli Češi a Němci navázat tak dobrou partnerskou spolupráci,“ říká šéf koncernu Volkswagen a předseda dozorčí rady společnosti Škoda Prof. Dr. Martin Winterkorn. „Rozvoj společnosti Škoda od vstupu koncernu Volkswagen je v automobilovém průmyslu ojedinělý,“ zdůrazňuje předseda představenstva Škody Prof. Dr. h. c. Winfried Vahland.

Razantní vzestup podniku poutavě dokládá vývoj modelové palety. Zatímco v roce 1991 vyráběla Škoda pouze favority, dnes produkuje pět základních modelových řad v osmi karosářských verzích. Ve svých tržních segmentech jsou modely Fabia, Octavia, Roomster, Yeti nebo Superb úspěšné díky své prostornosti, komfortu a poměru ceny a užitných vlastností. „Značka Škoda je synonymem pro potěšení z jízdy, pro techniku a kvalitu s nejlepším poměrem ceny a hodnoty. To je jádrem našeho hesla Simply Clever. A s touto pozicí hraje značka Škoda pro náš koncern strategickou roli jakéhosi hrotu kopí,“ uvedl Martin Winterkorn.

Mimořádně úspěšně se v uplynulých letech vyvíjela také přítomnost podniku na mezinárodních trzích. Na počátku devadesátých let byla česká značka ještě jednostranně fixována na domácí trh a na evropské země. Dnes už je dávno etablována i na mimoevropských trzích a prodává své produkty ve více než stovce zemí světa. Velice silně byl tento vývoj patrný právě v uplynulých deseti letech. V roce 2001 byla zahájena výroba v Indii, od roku 2007 je podnik velice úspěšný v Číně. Jako podstatného garantu tohoto vzestupu si Škoda také velice váží úsilí svých téměř 25 000 zaměstnanců na celém světě.

Na základě úspěchů uplynulých dvaceti let si automobilka vytýčila další cíle: „V rámci Růstové strategie ŠKODA chceme v příštích letech naše prodeje minimálně zdvojnásobit a v roce 2018 prodávat minimálně 1,5 milionu vozů,“ říká Winfried Vahland. Jádrem růstových plánů je ještě silnější internacionalizace podniku. Více než polovinu vozů bude automobilka v budoucnu prodávat na mimoevropských trzích. Zejména na růstových trzích Číny, Indie a Ruska chce Škoda podstatně přidat. Za tímto účelem se má v příštích letech také výrazně rozšířit její modelová paleta. Automobilka navíc plánuje, že se bude na důležitých trzích více angažovat lokálně. Kompaktní SUV Yeti se proto bude od roku 2013 vyrábět také v Číně. Šf společnosti Škoda zdůrazňuje, že důležitost evropského trhu pro podnik se nemění: „Evropa a Česká republika zůstávají naší domovskou základnou. Úspěšným vývojem na růstových zahraničních trzích posílíme i dobrou pozici na našem domácím trhu.“
 

 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz