škoda líčí na fleety (ukázka z připravovaného vydání magazínu fleet)
pátek, 14. března 2008
Škodu Auto letos čeká hektický rok. Sotva uvedla na trh verzi kombi modelu Fabia, už chystala další novinku, kterou je Superb druhé generace. A nebude to trvat ani rok a světu se představí i produkční podoba vozu kategorie SUV, kterému se zatím...
Škodu Auto letos čeká hektický rok. Sotva uvedla na trh verzi kombi modelu Fabia, už chystala další novinku, kterou je Superb druhé generace. A nebude to trvat ani rok a světu se představí i produkční podoba vozu kategorie SUV, kterému se zatím stále říká podle někdejšího konceptu Yeti. Pokračuje tak rozšiřování modelové palety domácí automobilky a posilování její atraktivity nejen pro soukromou, ale také firemní klientelu.
Své aktivity na domácím trhu řídila až doposud Škodovka prostřednictvím několika oddělení s rozdělenými pravomocemi. Po nástupu Jana Procházky do funkce vedoucího Regionu 1- Česká republika, však byla připravena restrukturalizace, která sloučí pod jedno vedení klíčové aktivity, které souvisejí s působením značky Škoda na domácím trhu.
Pro vyšší dynamiku
Jan Procházka působil až doposud jako vedoucí oddělení pro prodeje VIP a velkoodběratelům v regionu střední Evropy. Tuto funkci po přechodnou dobu zastával souběžně se svou novou pozicí, přičemž kumulace těchto funkcí nebyla náhodná. Cílem organizačních změn je přehlednější a operativnější řízení obchodních aktivit značky Škoda na našem trhu, a to jak vzhledem k privátní, tak i k firemní klientele. „Jmenování do funkce vedoucího Regionu 1- Česká republika je pro mne obrovská příležitost, kterou jsem po třech letech ve funkci vedoucího prodeje velkoodběratelům a VIP zákazníkům dostal,“ říká Jan Procházka, který navrhl organizační změny na základě analýzy, kterou zpracoval krátce po nástupu do nové funkce. „Postupnými kroky provedeme reorganizaci, v jejímž rámci dojde ke sloučení oddělení, která v tuto chvíli vykonávají jednotlivé funkce zastoupení značky Škoda pro Českou republiku. Tímto krokem bychom měli dát našim aktivitám v domácích podmínkách vyšší dynamiku, kvalitu i výkon.“
Co budou změny znamenat pro fleetové zákazníky? Na první pohled nic zásadního – většinu fleetových obchodů u nás realizuje prodejní síť značky Škoda a na tom se ani v budoucnu nic měnit nebude. Sami dealeři však budou mít usnadněnu komunikaci s automobilkou, a to by se mělo pozitivně odrazit například i v procesu sjednávání fleetových obchodů. „Prostředí okolo nás se dynamicky vyvíjí, ať již to je okolí našich primárních zákazníků, kterými jsou dealeři značky Škoda Auto, nebo prostředí konečných zákazníků, tedy samotných uživatelů vozů. Je logické, že na tento pohyb musíme odpovídajícím způsobem reagovat. Mezi naše cíle patří posílení naší prodejní kompetence a s tím související orientace na zákazníka,“ uvedl k tomu Jan Procházka.
Roomster - opačný postup
Trh s novými osobními a lehkými užitkovými vozy v loňském roce dynamicky rostl, Škoda si však připsala nárůst pouze o jediné procento. Přesto Jan Procházka vyjadřuje s výsledky spokojenost a vysvětluje: „Situaci nám vloni komplikoval přechod na výrobu nové generace modelu Fabia a také fakt, že jsme neměli zástupce v některých prudce rostoucích segmentech. Například v kategorii A SUV, tedy malými a kompaktními vozy koncepce SUV.“ Jenže i to se v dohledné době změní, podobně jako se změnila situace v segmentu kompaktních MPV, když do něj vtrhla Škoda s Roomsterem. „Roomster nám vloni udělal velkou radost, protože jsme na našem trhu prodali přes sedm tisíc vozů tohoto modelu, což je fantastický úspěch. Dá se říci, že jsme tento segment u nás de facto vybudovali, zdvojnásobili jsme jeho tržní podíl. To nás velmi těší, protože to dokazuje, že i zákazník v České republice je připraven na svěží design, že nejsme trhem konzervativních zákazníků, jak se často tvrdí,“ říká Procházka, který vnímá jako výhodu fakt, že byl Roomster stavěn primárně jako osobní vůz, který však může zároveň plnit roli malého užitkového vozu. „Lišíme se tím od konkurence, která má opačnou koncepci – postaví užitkový vůz, který pak lze přeměnit na osobní. My jsme vytvořili praktický osobní vůz s úžasnou vnitřní variabilitou, díky které pojme třeba i jízdní kola. Ve verzi Praktik se pak již jedná o čistě užitkový vůz, ovšem i v tomto případě nabídne výrazný design a zároveň vynikající jízdní vlastnosti i odpovídající bezpečnost. A to jsou věci, které představují přidanou hodnotu tohoto vozu,“ zdůrazňuje Procházka.
Celý článek bude uveřejněn v březnovém vydání magazínu FLEET firemní automobily