Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Archiv 2005-19 » Škoda plánuje růst a modelovou ofenzívu

Škoda plánuje růst a modelovou ofenzívu

 
af10_p1000237

pondělí, 14. března 2011

Automobilka Škoda očekává po rekordním roce 2010, kdy prodala 762 600 vozů, pokračování růstu. Domácí výrobce vloni poprvé prolomil hranici tři čtvrtě milionu prodaných vozů a do roku 2018 hodlá podle smělých plánů své prodeje minimálně zdvojnásobit...

 

Automobilka Škoda očekává po rekordním roce 2010, kdy prodala 762 600 vozů, pokračování růstu. Domácí výrobce vloni poprvé prolomil hranici tři čtvrtě milionu prodaných vozů a do roku 2018 hodlá podle smělých plánů své prodeje minimálně zdvojnásobit na úroveň 1,5 milionu vozů. Automobilka proto zahájila produktovou a tržní ofenzívu a ve všech závodech plánuje zvýšení výroby.

Rok 2010 uzavřela Škoda s pozitivním výsledkem: tržby vzrostly o 22,4 procenta na 8,692 miliardy eur. Provozní výsledek se nárůstem na 447 milionů eur více než zdvojnásobil. „Rok 2011 je, přesně 20 let od vstupu koncernu Volkswagen, pro Škodu rokem přehazování výhybek a rokem rozjezdu,“ řekl předseda představenstva společnosti Škoda Auto Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland v rámci výroční tiskové konference v Praze. „Do nového roku jsme přitom vykročili velice dobře a plynule jsme navázali na rekordní odbyt v roce 2010,“ doplnil Winfried Krause, člen představenstva společnosti Škoda Auto za oblast ekonomie. V prvních dvou měsících roku 2011 vzrostly celosvětové prodeje značky oproti předchozímu roku o téměř 25 procent na 132 100 vozů. „Naši pozici na trzích budeme důsledně posilovat a v letošním roce počítáme s pokračováním růstového kursu. Za tímto účelem plánujeme zvýšení výroby v závodech společnosti Škoda, a to jak na našem domácím českém trhu, tak i mimo Evropu,“ uvedl Winfried Vahland.

V rámci růstové strategie, vyhlášené v roce 2010, chce automobilka do roku 2018 odbyt oproti dnešnímu objemu minimálně zdvojnásobit na 1,5 milionu vozů. „Nespokojíme se s tím, čeho jsme dosáhli, a přeřadíme na vyšší stupeň. Škoda má velký potenciál a stojí před posunem k dalšímu růstu. To se týká jak našich aktivit na trzích, tak i rozšiřování modelové palety,“ zdůraznil Winfried Vahland. Ústředním prvkem těchto plánů je posílení internacionalizace podniku. Zatímco na hlavních evropských trzích se očekává jen mírný růst, na trzích Číny, Ruska a Indii s dalším dynamickým vývojem očekává Škoda nárůst podstatně vyšší. „Chceme se intenzivně podílet na růstu v regionech, v nichž automobilový průmysl zažívá boom,“ říká šéf společnosti Škoda. Za tímto účelem Škoda vynakládá rozsáhlé investice do nových produktů a na celém světě chce pro značku nadchnout nové zákazníky a dobýt nové segmenty trhu. První pohled na budoucí designérský jazyk nových modelů poskytla na ženevském autosalonu představená studie „VisionD“. Ještě v letošním roce přijde na trh v podobě nového modelu „City Car“ první vůz produktové ofenzívy. „Tento vůz je naší odpovědí na sílící poptávku po malých automobilech s nízkou spotřebou a příznivými provozními náklady a nabízí nový odbytový potenciál v Evropě,“ uvedl Vahland. V roce 2012 pak bude učiněn první strategický krok v modelové politice: kompaktní model, umístěný mezi modely Fabia a Octavia, má pro značku Škoda otevřít další velkoobjemový segment. Škoda se ve své ofenzívě hodlá držet své strategie výroby praktických vozů s výhodným poměrem ceny a hodnoty.
 

 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz