iFLEET » Archiv 2005-19 » Škoda představila své supermini. Jmenuje se Citigo.
Domácí automobilka Škoda „odtajnila“ jen krátce po ukončení autosalonu ve Frankfurtu svůj miniautomobil, který je klonem Volkswagenu Up. Ten se stal jednou z frankfurtských hvězd a byl představen v několika různých modifikacích. Mediální start...
Domácí automobilka Škoda „odtajnila“ jen krátce po ukončení autosalonu ve Frankfurtu svůj miniautomobil, který je klonem Volkswagenu Up. Ten se stal jednou z frankfurtských hvězd a byl představen v několika různých modifikacích. Mediální start nejmenší škodovky, která se do prodeje v České republice dostane ještě letos a v dalších evropských zemích na začátku léta 2012, je o poznání skromnější, přesto se jedná o významnou událost. Mladoboleslavští tímto vozem rozšiřují svou nabídku na sedm základních modelových řad,včetně již ohlášeného modelu umístěného mezi Fabii a Octavii, o jehož názvu Rapid se zatím pouze spekuluje. V případě minivozu je již ohledně názvu jasno: bude se jmenovat Škoda Citigo.
Do boje s "trojčaty"
Nové Citigo je dlouhé 3,56 m a je typickým vozem segmentu A, tedy miniautomobilů. Stane se tak přímou konkurencí „kolínských trojčat“, tedy modelů Toyota Aygo, Peugeot 107 a Citroën C1, stejně jako nové generace modelu Kia Picanto či nejmenšího chrysleru, modelu Spark. Obvyklé ceny v této kategorii se v poslední době dostaly pod dvousettisícovou hranici, o ceně nejmenší škodovky se zatím pouze spekuluje. Objevily se odhady 180 000 Kč, ale cena bude jistě reagovat na vývoj trhu, a ten se odhaduje v časovém horizontu bezmála jednoho roku jen těžko.
Do prodeje se na rozdíl od Volkswagenu Up dostane v případě Škody Citigo zpočátku pouze třídveřové provedení, pětidveřová verze bude následovat později. K pohonu poslouží dvě výkonové verze zážehového tříválce 1.0 l (44 kW a 55 kW). Kombinovaná spotřeba bude činit 4,5 respektive 4,7 l/100 km. Vůz bude homologován jako čtyřmístný, nabídne zavazadlový prostor velmi slušných 251 l, v případě dvoumístného uspořádání dokonce 951 l. Rozměrově o něco větší Spark nabídne například v základu pouze 170 l.
Pro mladé, starší i pro firmy
„Citigo je ústředním pilířem naší růstové strategie a otevře značce cestu do velmi
perspektivního segmentu,“ uvedl předseda představenstva společnosti Škoda Prof. Dr. h.
c. Winfried Vahland a dodal, že novinka beze zbytku naplňuje firemní filozofii značky Škoda vyjádřenou sloganem „Simply Clever“: „Je kompaktní a přitom dostatečně prostorná,
úsporná, ale překvapivě agilní a atraktivní po stránce výbav i použitých technologií.“ Faktem samozřejmě je shodná konstrukce s Volkswagenem Up, Citigo se odlišuje pouze v detailech a tvarování čelní masky či zadních světlel vozu.
S modelem Citigo chce Škoda získat mladé řidiče, mladé rodiny, které potřebují druhý nebo třetí vůz do rodiny a také zákazníky silně orientované na cenu a provozní náklady, kteří ale nechtějí slevit z požadavků na kvalitu. Realitou domácího trhu budou zřejmě také starší lidé, kteří již nepotřebují větší automobil a vzhledem ke svému dlouhodobému vlastnictví vozů Škoda nechtějí měnit značku. V oblasti fleetů se nabízí prostor zejména v roli poolového vozu určeného pro městský provoz a krátké služební cesty.
Bezpečnost na úrovni
U modelu Citigo je poprvé je ve voze značky Škoda použit boční airbag Head-Thorax s funkcí ochrany hlavy pro řidiče a spolujezdce, který spolu s dalšími bezpečnostními prvky dokazuje, že konstruktéři věnovali pasivní bezpečnosti velké úsilí. Aktivní bezpečnost zlepšuje nový brzdový asistent „City Safe Drive“, který se automaticky aktivuje při rychlostech pod 30 km/h a laserovým senzorem registruje nebezpečí kolize. Citigo je tak společně s modelem Volkswagen Up aktuálně jediným vozem v segmentu miniautomobilů s funkcí nouzového brzdění.