Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Archiv 2005-19 » škoda superb detailněji

škoda superb detailněji

 
image2252

pátek, 25. ledna 2008

Nová Škoda Superb bude mít svou výstavní premiéru za necelých šest týdnů na autosalonu v Ženevě, automobilka dns ale s předstihem uvolnila další informace o své nové vlajkové lodi, která by měla upevnit a dále rozvíjet její pozici v segmentu střední...

 
Nová Škoda Superb bude mít svou výstavní premiéru za necelých šest týdnů na autosalonu v Ženevě, automobilka dns ale s předstihem uvolnila další informace o své nové vlajkové lodi, která by měla upevnit a dále rozvíjet její pozici v segmentu střední třídy a vozů pro střední až vyšší firemní management, stejně jako pro podnikatele a další klientelu. Vnější design již představen byl, nyní je k dispozici také fotografie přístrojové desky a středové konzole, stejně jako bližší informace o technických údajích mladoboleslavské novinky.
 
Pro novou Škodu Superb budou k dispozici tři zážehové a tři vznětové motory s výkony od 77 kW do 191 kW. Nabídka bude u některých agregátů obsahovat vedle manuálních také automatizovanou dvouspojkovou převodovku DSG či systém pohonu všech kol s mezinápravovou spojkou Haldex čtvrté generace.
 
Všechny zážehové motory jsou vybaveny systémem přímého vstřikování paliva, které snižuje spotřebu a zlepšuje ekologickou bilanci agregátu. Novinkou je čtyřválec TSI se zdvihovým objemem 1,4 litru, který dosahuje díky přeplňování maximálního výkonu 92 kW. Dále je v nabídce agregát 1.8 TSI s výkonem 118 kW, nejvýkonnější verzí nového Superbu pak bude 3.6 FSI V6 poskytující až 191 kW. V tomto případě bude převodovka DSG stejně jako pohon všech kol standardem. Paletu vznětových pohonných jednotek tvoří 1.9 TDI PD DPF s výkonem 77 kW, dále 2.0 TDI PD DPF s výkonem 103 kW a nový agregát 2.0 TDI CR DPF s výkonem 125 kW. U něj je zajímavostí vstřikování systémem common-rail namísto u koncernu Volkswagen doposud prosazovaného systému čerpadlo-tryska (Pumpe-Düse), což přispívá ke zklidnění chodu agregátu a tudíž i ke zvýšení akustického komfortu cestujících. Nový Superb sází na obdobné konstrukční moduly jako například menší Octavia (což dnes není nic neobvyklého, například velký a luxusní Citroën C6 je postaven na technické platformě menšího modelu C5), což znamená, má motor uložen napříč a nikoli podélně jako první generace.
 
Již dříve představenou novinkou je unikátní systém variabilního otevírání pátých dveří TWINDOOR, který byl vyvinut a patentován přímo automobilkou. Praktické a funkční řešení umožňuje otevřít buď jen víko zavazadlového prostoru pro nakládání menších zavazadel, nebo je možno po vzoru Octavie zdvihnout celé víko i se zadním sklem, což značně rozšiřuje využití zavazadlového prostoru vozu. Funkční a dobře přístupný zavazadelník pojme v základním uspořádání 0,565 m3 nákladu, což je o 0,085 m3 více než u současného modelu. Vnější rozměry vozu jsou následující: délka 4838 mm, šířka 1817 mm, výška 1462 mm a rozvor 2761 mm. Oproti první generaci superbu je tedy druhá generace o 35 mm delší, o významných 52 mm širší a o 7 mm nižší. Rozvor je kratší o 42 mm, což by mohlo svádět k domněnce, že superb ztratí jedu ze svých velkých konkurenčních výhod – nadstandardní nabídku prostoru pro nohy cestujících na zadních sedadlech. Podle neoficiálního vyjádření dobře informovaných zdrojů přímo z automobilky však k ničemu takovému nedojde a místa na zadních sedadlech bude díky propracované konstrukci dokonce ještě o něco více, než u první generace. Superb tak zřejmě dobře vyhoví i v roli „ředitelské limuzíny“.      
 
Výbava nového Superbu obsahuje řadu moderních prvků, jako například adaptivní systém osvětlení AFS (Adaptive Frontlight System), který reaguje při směrování hlavního světelného toku na úhel natočení volantu a tedy směr jízdy vozu. Mezi další novinky patří i nový high-tech navigační systém s dotykovým displejem a zabudovaným pevným diskem.
 
Ze zveřejněné fotografie interiéru je patrné, že se při návrhu přístrojové desky a středové konzole nepouštěli konstruktéři a designéři do žádných experimentů. Elegantně-konzervativní design je doplněn notoricky známými ovládacími prvky, které jsou ovšem zárukou vynikající ergonomie, která již několik let vozy koncernu Volkswagen zdobí.  

 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz