iFLEET » Archiv 2005-19 » Škoda začíná vyrábět octavie na LPG
Škoda Auto uvádí na trh Octavii ve verzi s pohonem na LPG (Liquefied Petroleum Gas). Zkapalněný ropný plyn je dnes poměrně rozšířeným alternativním palivem pro zážehové motory a řada automobilek nabízí vozy s možností provozu na LPG již z...
Škoda Auto uvádí na trh Octavii ve verzi s pohonem na LPG (Liquefied Petroleum Gas). Zkapalněný ropný plyn je dnes poměrně rozšířeným alternativním palivem pro zážehové motory a řada automobilek nabízí vozy s možností provozu na LPG již z prvovýroby.Nyní se k nim zařadí také domácí výrobce, který dal přednost verzi LPG před CNG především z důvodu hustší sítě čerpacích stanic.
Dobrou zprávou pro zákazníky je, že kapacita zavazadlového prostoru zůstala stejná jako u klasické verze. Nádrž na LPG totiž zaujala prostor pro rezervní kolo a má objem 44 litrů. Nádrže, kterými jsou vozy vybaveny, umožňují jak automatické, tak manuální přepínání mezi oběma provozy. Jejich součástí je bezpečnostní elektromagnetický ventil. Nevýhodou LPG je fakt, že je těžší než vzduch a proto jej při úniku z uzavřených prostor nelze odvětrat. Proto nesmí vozy na LPG například parkovat v podzemních garážích.
Octavia LPG a Octavia Combi LPG je poháněna zážehovým motorem 1.6 MPI, který splňuje normu EU4 a spaluje jak bezolovnatý benzín, tak LPG. Vůz je k dispozici s pětistupňovou manuální převodovkou. Při spalování benzínu poskytuje motor výkon 75 kW, při pohonu na LPG 72 kW. Spotřeba činí 7,1 l benzinu nebo 9,2 litrů LPG na 100 km. Produkce emisí CO2 je lepší u LPG: 149 g/km, zatímco při spalování benzínu je to 169 g/km.