Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Archiv 2005-19 » Smart ED již slouží redakci

Smart ED již slouží redakci

 
510c_test01

pátek, 8. července 2011

Časopis FLEET převzal k dlouhodobému testu elektromobil smart ED a připojil se tak k projektu rozvoje elektromobility společností E.ON Česká republika a Mercedes-Benz Česká republika. Cílem projektu, do něhož je zapojena řada subjektů z hospodářské,...

 

Časopis FLEET převzal k dlouhodobému testu elektromobil smart ED a připojil se tak k projektu rozvoje elektromobility společností E.ON Česká republika a Mercedes-Benz Česká republika. Cílem projektu, do něhož je zapojena řada subjektů z hospodářské, správní či mediální sféry, je shromažďovat a vyhodnocovat poznatky a zkušenosti z provozu elektromobilů v Česku a pomoci tak dalšímu rozvoji tohoto perspektivního druhu pohonu.

Bílozelený smart ED se až na své zbarvení a reklamní polepy na první pohled nijak neliší od běžného smartu. Jedná se již o druhou fázi projektu elektromobilu této značky spadající do skupiny Daimler AG. V té první bylo vyrobeno sto vozidel ještě na bázi první generace modelu smart (model BR 450), druhá fáze již zahrnuje stávající druhou generaci BR 451 a celkem bylo vyrobeno 1500 vozidel. Na rozdíl od první generace, která využívala vysokoteplotní akumulátory typu ZEBRA má druhá generace k dispozici lithium-iontové akumulátory, které dodala společnost Tesla z USA. Smart ED není možno zakoupit, celá série je určena k provozu ve vybraných firemních vozových parcích či u nejrůznějších institucí. Teprve třetí generace, jejíž prodeje se rozběhnou již v příštím roce, bude mít svou prodejní cenu. Vůz bude oproti druhé generaci v mnoha ohledech vylepšen, osazen novými Li-ion akumulátory přímo od automobilky Daimler AG, které prodlouží běžný dojezd vozu až na 160 km. Druhá generace, kterou má redakce Fleetu k dispozici má udán dojezd 135 km, v praxi však podle dosavadních zkušeností dosahují za příznivých podmínek uživatelé dojezdů i přes 150 km. Maximální rychlost činí 100 km/h, k pohonu slouží stejnosměrný elektromotor s trvalým výkonem 20 kW a špičkovým 30 kW, který lze kontinuálně využívat maximálně po dobu dvou minut. Nabíjení je možné z běžné sítě pomocí speciálního kabelu, z plného vybití do plného nabití trvá zhruba 8 hodin (při nabíjecím výkonu 3 kW), nabíjení z dvacetiprocentní úrovně nabití na 80 % kapacity zabere asi 4 hodiny.

„Vítáme možnost připojit se k tomuto zajímavému a užitečnému projektu, který organizují společnosti E.ON a Mercedes-Benz. Nesmíme zapomenout ani na společnost Sixt leasing, která zajišťuje financování, což je činnost, která v této rané fázi rozvoje elektromobilů vyžaduje jistou odvahu, neboť reálných zkušeností je v Evropě zatím velice málo. Z pozice odborného časopisu pro pořizování a správu vozových parků se zaměříme především na ty aspekty provozu elektromobilů, které jsou zajímavé pro firmy. Věříme, že tento dlouhodobý test nám pomůže odpovědět na otázku, zda a za jakých podmínek jsou elektromobily již dnes reálně využitelné pro české firmy. Smart ED s logem našeho časopisu využijeme jako poolový redakční automobil, který bude sloužit více osobám, a jeho typické využití budou představovat cesty za obchodními schůzkami, reportážemi či fotografováním po metropoli a okolí. Těšíme se na to, že na příštích šest měsíců bude smart ED plnohodnotným členem našeho redakčního autoparku,“ říká šéfredaktor časopisu FLEET Richard Plos.
 

 
057a_test05510c_test01fc1f_test0259ed_test0338d2_test04
 
 
 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz