iFLEET » Archiv 2005-19 » Sňatek z dobrého rozumu
Společnost Coca-Cola má na našem trhu dlouhodobou tradici. Již od roku 1968 se u nás vyrábí její nápoje a od počátku devadesátých let u nás působí také její obchodní zastoupení. Její vozový park sází dlouhodobě na bezpečnost, ekologii a na značku...
Společnost Coca-Cola má na našem trhu dlouhodobou tradici. Již od roku 1968 se u nás vyrábí její nápoje a od počátku devadesátých let u nás působí také její obchodní zastoupení. Její vozový park sází dlouhodobě na bezpečnost, ekologii a na značku Škoda.
Vozy domácí provenience u nás používá společnost Coca-Cola prakticky od počátku existence společné české a slovenské pobočky a na této situaci se nic nezměnilo ani dnes. „V současnosti tvoří vozy značky Škoda devadesát procent firemních vozidel našich obchodníků v obou zemích. Zbylých deset procent pak reprezentují vozy značky Volkswagen,“ říká na úvod technicko-provozní ředitel společnosti Coca-Cola Hellenic Česká republika, s.r.o. František Bílek a dodává, že v posledních letech jsou upřednostňovány bez výjimky dieselové motory v objemech 1,6 l až 2.0 l. Celkem čítá vozový park Coca-Coly na 700 vozidel, pět set jich jezdí v České republice, dvě stovky na Slovensku a uvedené pravidlo platí pro všechny používané modely, ať už se jedná o Roomster, Octavii nebo Superb.
Auto jako nástroj i motivace
Firemní politika Coca-Coly důsledně rozlišuje používání automobilů pro pracovní účely a pro soukromé využití v rámci zaměstnaneckých benefitů a z tohoto důvodu lze v jejím vozovém parku nalézt téměř všechny varianty výbav. „Standardní výbavu objednáváme pro roomstery, naše octavie a superby jezdí jak se standardní, tak i s nadstandardní výbavou,“ říká František Bílek. Velmi důležitou roli hraje bezpečnostní výbava používaných vozidel, protože, jak technicko-provozní ředitel Coca-Coly zdůrazňuje, základním, a dnes z pohledu společnosti Coca-Cola samozřejmým kritériem, je při výběru vozů maximální dosažitelná bezpečnost jejích zaměstnanců. „Dále se při výběru dodavatele vozů orientujeme podle celkové hodnoty vozu, respektive podle poměru ceny a užitné hodnoty. Intenzivně také sledujeme celkové náklady na provoz, samozřejmě včetně spotřeby paliva, maziv a v neposlední řadě také podle emisí CO2, které koneckonců se spotřebou úzce souvisí,“ zdůrazňuje František Bílek.
Pro obchodní zástupce je auto především pracovní nástroj. Firemní politika však definuje použití auta podle zastávané pozice a z toho vyplývá, že pro vyšší pracovní pozice je firemní automobil nejen služebním nástrojem, ale také součástí individuálních zaměstnaneckých benefitů. „A musím říci, že to funguje velmi dobře také jako motivace našich lidí,“ upozorňuje dále František Bílek.
Škoda obstojí i v silné konkurenci
Svá vozidla společnost Coca-Cola pořizuje formou operativního leasingu, konkrétně formou takzvaného full service leasingu. „Naší prioritou je přirozeně úspěšný prodej nealkoholických nápojů a tomu vše podřizujeme. Veškeré naše úsilí a vynaložené náklady sledují tento cíl, a protože jsme dnes svědky enormního tlaku na úspory ve všech formách, tak i my neustále přemýšlíme, kde ušetřit a kde naopak investovat. Operativní full service leasing jsme po mnoha interních diskusích a simulacích vyhodnotili pro provoz firemního vozového parku jako nejefektivnější metodu,“ vysvětluje František Bílek a na otázku, zda společnost neuvažovala v této souvislosti třeba o jiné značce, než je Škoda, odpovídá bez rozmýšlení: „Samozřejmě jsme uvažovali také o jiných značkách, protože nežijeme v ustrnulém, neměnném světě. Právě naopak! Trh dnes nabízí díky obrovské konkurenci mnoho zajímavých řešení, a proto se i my při výběru vozidel v rámci obnovy vozového parku vždy intenzivně rozhlížíme. Myslím, že pro Škodovku je tedy jistě velmi pozitivní, že naše výběrová řízení dlouhodobě vyhrává i v tak silné konkurenci, jaká dnes na trhu panuje.“ Co konkrétně ale hovoří u Coca-Coly pro značku Škoda? „Jednoduše řečeno je to její flexibilita nabídnout nám ten pravý vůz ve správné kvalitě a za správnou cenu,“ říká František Bílek a upozorňuje, že pro společnost zaměřenou důsledně na vlastní obchodní činnost je nutné, aby byl na patřičné úrovni také servis. „V podstatě vyžadujeme, aby byly servisní služby v takové kvalitě, že o nich vlastně ani nevíme. Necháváme to sice na našem leasingovém partnerovi, ovšem bedlivě sledujeme, jakým způsobem jsou tyto služby dodávány. Všeobecně ale mohu říci, že servisy Škoda mají velmi dobrou úroveň,“ říká František Bílek.
Celý článek přináší magazín FLEET 6/2011