iFLEET » Archiv 2005-19 » Sorento dostalo nový podvozek, karoserie se změnila jen málo
Druhá generace středního SUV Kia Sorento je na trhu již tři roky a navzdory prodejní úspěšnosti přišel čas její modernizace. Ta je trochu paradoxně mnohem rozsáhlejší, než naznačují drobné změny na karoserii. „Druhá generace vozů Kia Sorento...
Druhá generace středního SUV Kia Sorento je na trhu již tři roky a navzdory prodejní úspěšnosti přišel čas její modernizace. Ta je trochu paradoxně mnohem rozsáhlejší, než naznačují drobné změny na karoserii.
„Druhá generace vozů Kia Sorento nalezla od svého uvedení na trh v roce 2009 více než 620 000 zákazníků po celém světě. V současnosti se vyrábí v Koreji a USA. Ve Spojených státech se pro ni loni rozhodlo více než 130 000 zákazníků a byla tak podruhé v řadě nejprodávanějším modelem Kia na tomto trhu,“ prohlásil Thomas Oh, viceprezident a výkonný ředitel Kia Motors Corporation. „Velmi pečlivě jsme naslouchali přáním dosavadních majitelů, takže modernizace Sorenta není jen kosmetickou úpravou, ale významným krokem vpřed pro naše oblíbené SUV.“
Na první pohled je patrné, že na přední masce ubylo chromu, změnil se tvar předních krytů hlavních světlometů a mlhovek, tvarových změn se dočkaly také nárazníky. Ale při běžném pohledu je to stále totéž Sorento, jako dosud. Jenže zásadní změny se odehrály po technické stránce. Vůz má nový podvozek, což nebývá při modernizaci obvyklé. Konkrétně jde o technický základ vyvinutý také pro nové SUV od Hyundaie, nástupce stávajícího Santa Fe. Díky tomu by měla být jízda s přepracovaným Sorentem komfortnější a jistější. Modernizace pohonného ústrojí by navíc měla přispět k dalšímu snížení spotřeby paliva. V interiéru došlo ke změně u některých použitých materiálů, uživatel nalezne na více místech měkčené plasty, nový je přístrojový štít s LCD, nová středová konzola se sedmipalcovým multimediálním systémem a u modelů s automatickou převodovkou také nová konzola s kůží obšitou pákou voliče a rovnou kulisou. Nové panoramatické střešní okno je větší a nemá už středovou příčku.