iFLEET » Archiv 2005-19 » Speciál Škoda Octavia vRS dosáhl rychlosti 325 km/h
Značka Škoda se může pochlubit nejrychlejším vozem ve svých dějinách. Na právě probíhajícím festivalu rychlosti Bonneville Speed Week pokořil speciál pro solnou pláň, připravený britským importérem značky hranici 325 km/h, tedy 201 mil/h. Speciál...
Značka Škoda se může pochlubit nejrychlejším vozem ve svých dějinách. Na právě probíhajícím festivalu rychlosti Bonneville Speed Week pokořil speciál pro solnou pláň, připravený britským importérem značky hranici 325 km/h, tedy 201 mil/h. Speciál postavený na bázi Octavie RS má motor o výkonu 500 koní, tedy 366 kW a byl postaven u příležitosti desetiletého výročí řady vRS. Model Octavia vRS Bonneville Special se tak stal zatím posledním členem legendárního klubu „Bonneville 200 MPH“.
Před ostrým testem prošel vůz důkladnými zkouškami na dynamometru, při kterých asistoval tým techniků z Velké Británie a tuningový specialista firmy REVO Technik. Použit byl také software na úpravu výkonu motoru. Při první jízdě celého týdne dosáhla Octavia vRS Bonneville Special rychlosti 313 km/h (195,69 mph), 325 km/h pokořil vůz již při svém šestém pokusu. Robert Hazelwood, ředitel Škoda UK, uvedl: „Měsíce důkladného plánování, zkoušek a příprav se zúročily. V pondělí 15. srpna ve 13:24 hodin jsme s naším speciálem překonali hranici 325 km/hod. Celý tým odvedl skvělou práci. Jedná se o další významný milník na úspěšné cestě značky v oblasti motoristického sportu, a ten nejlepší způsob, jak oslavit 10 let existence řady vRS a připomenout si 110 let působení značky Škoda v motoristickém sportu.“ Od svého uvedení na trh v roce 2001 si řada vRS získala přízeň mnoha motoristů, kteří preferují sportovní jízdu.
Octavia vRS Bonneville Special je sériovou Octavií RS, na které byly provedeny úpravy za účelem zlepšení aerodynamiky a zvýšení výkonu. Patří mezi ně například snížení světlé výšky vozu o téměř 80 mm a instalace nového pomocného rámu ve kterém je umístěn speciální závodní chladič. Vůz pohání standardní sériový zážehový čtyřválec o objemu 2,0 l, jehož sériové turbodmychadlo bylo nahrazeno jednotkou od firmy Garrett. Výkon motoru na brzdě tak stoupl na 366 kW a plnicí tlak přesahuje 200 kPa. Místo bezolovnatého benzínu jezdí Octavia vRS Bonneville Special na vysokooktanové závodní palivo (směs vody a metanolu).