iFLEET » Archiv 2005-19 » Špička hutnicí techniky na autech neplýtvá
Při jízdě po asfaltové silnici člověk příliš nepřemýšlí o tom, jak vznikala a kolik různých strojů se na staveništi vystřídalo. Mezi ty nejdůležitější patří zcela určitě těžká hutnicí technika využívaná pro přípravu silničního podkladu nebo pro...
Při jízdě po asfaltové silnici člověk příliš nepřemýšlí o tom, jak vznikala a kolik různých strojů se na staveništi vystřídalo. Mezi ty nejdůležitější patří zcela určitě těžká hutnicí technika využívaná pro přípravu silničního podkladu nebo pro zhutnění finální asfaltové vrstvy. Jeden z předních světových výrobců hutnicích válců sídlí v Novém městě nad Metují.
Tradiční výrobce válců, dříve Stavostroj, je od roku 2005 součástí divize hutnicích strojů švýcarské rodinné firmy Ammann, která je světovou jedničkou ve výrobě asfaltoven a zároveň patří mezi tři nejvýznamnější výrobce hutnicí techniky. Právě začleněním závodu v Novém Městě nad Metují do této skupiny došlo k doplnění výrobkového portfolia o kvalitní a zákazníky oceňované těžké stroje a tím i k výraznému posílení pozice na celosvětových trzích.
Konzervativní přístup
O vozový park společnosti Ammann Czech Republic, a.s. se stará vedoucí dopravy Václav Hanuš, který ještě zvládá pozici nákupčího. Společnost má celkem 35 vozidel, do kterých je zahrnuta i obslužná technika společnosti, například dva nákladní automobily LIAZ nebo dvě požární vozidla. Osobních aut je šestnáct, ve vozovém parku jsou také čtyři skříňové dodávky. Na podnik, který je schopen vyrobit bezmála dva tisíce válců ročně a který svou produkcí pokrývá asi 15 procent celosvětového trhu, je to velmi štíhlý vozový park. „Benefitních osobních aut, která lze využívat i pro soukromé účely, máme například jen šest. Jedná se o auta managementu společnosti, mezi kterými najdeme jak Škodu Superb, tak Volkswagen Passat, Audi A6 a samozřejmě Škodu Octavii, která tvoří i základ našeho vozového parku,“ říká Václav Hanuš a dodává, že se vloni šest aut obnovilo za nové vozy Škoda Octavia Combi, vybavené buď agregáty 1.6 TDI nebo 2.0 TDI. „Letos budeme v obnově našeho vozového parku pokračovat. Aktuálně toho má za sebou nejvíce mikrobus Volkswagen Caravelle. Je z roku 1996 a na počitadle kilometrů už mu naběhl druhý půlmilion kilometrů...“ Navzdory všem teoriím auto stále jezdí velice spolehlivě, bez výraznějších problémů a hlavně bez zvýšených nákladů na provoz.
Kompletní profil vozového parku společnosti Ammann přináší FLEET č. 1 / 2012