Tata nano do evropy?
úterý, 12. února 2008
Indická Tata Motors má plán uvést svůj ultralevný miniautomobil Nano také na evropské trhy, a to v horizontu cca čtyř let. Vyplynulo to alespoň ze slov vedoucího divize malých automobilů Taty, Girishe Weagha. Ten poskytl rozhovor německému magazínu...
Indická Tata Motors má plán uvést svůj ultralevný miniautomobil Nano také na evropské trhy, a to v horizontu cca čtyř let. Vyplynulo to alespoň ze slov vedoucího divize malých automobilů Taty, Girishe Weagha. Ten poskytl rozhovor německému magazínu Focus, ze kterého vyplynulo, že by se mělo jednat o modernizovanou verzi Nana, která by splňovala emisní limity Euro 5. Současná verze vykazuje průměrnou spotřebu 5 l/100 km a evropská verze by měla mít pouze 3 l/100 km. Tata Nano je v současnosti považován při ceně 2500 dolarů (cca 45 000 Kč) za nejlevnější automobil světa. Jeho počáteční produkce bude činit 250 000 vozů ročně. Očekávaná poptávka je ovšem jen v Indii čtyřnásobná. Pouze na indickém trhu se také bude vozítko prodávat během prvních dvou až tří let, pak jsou v plánu africké, latinskoamerické a asijské trhy. Poté by již měla přijít expanze na nejnáročnější trh světa – do Evropy. Velké světové automobilky, které zpočátku zpochybňovaly reálnost plánů indického výrobce, nyní urychleně vypracovávají vlastní studie, aby zachytily trend ultralevných vozítek, která pomohou motorizovat třetí svět a vybudovat tam pevné základy dané značky. Jedná se přitom o trhy jako je Čína, Indie, Rusko, řada asijských a afrických zemí... Potenciálně miliony dosud nepovšimnutých zákazníků, jejichž kupní síla roste díky příznivému vývoji ekonomiky. Velké světové automobilky ovšem ještě nestačily reagovat ani na model Logan, který stojí na pomyslném kvalitativním a cenovém žebříčku výše než Nano a reprezentuje plnohodnotný pětimístný automobil s výrazně vyšší užitnou hodnotou. Ford již ale letos v lednu ohlásil, že do dvou let začne v Indii vyrábět malý automobil pro rozvojové trhy. Také Renault s Nissanem hodlají pokračovat v tažení za cenově nejsenzitivnější klientelou a ve spolupráci s indickou Bajaj Auto chce francouzsko-japonská koalice uvést na trh vůz v ceně do tří tisíc dolarů.