Test spotřeby napříč evropou
pátek, 4. dubna 2008
Po svéhvězdicové jízdě napříč Evropou a plánované včerejší zastávce v Praze dosáhly tři vozy Toyota Prius v Lipsku svého cíle. Na své celkem okolo 10 000 kilometrů dlouhé cestě projely sériové vozy Prius 17 evropskými zeměmi.Za volantem hybridních...
Po svéhvězdicové jízdě napříč Evropou a plánované včerejší zastávce v Praze dosáhly tři vozy Toyota Prius v Lipsku svého cíle. Na své celkem okolo 10 000 kilometrů dlouhé cestě projely sériové vozy Prius 17 evropskými zeměmi.
Za volantem hybridních vozů seděli novináři, kteří po cestě přesně dokumentovali spotřebu paliva. V průměru zaznamenali u těchto tří vozů spotřebu okolo 4,8 litrů paliva na 100 kilometrů.
Dojmy z jízdy a zastávek jsou na internetové adrese www.prius-sternfahrt.de.
Každý vůz Prius přijížděl do saského veletržního města Lipska z jiné světové strany a přitom během jednoho týdne ujel vždy více než 3000 kilometrů. Náročná trasa vedla ze Severního mysu napříč zasněženou Skandinávií přes Polární kruh a hlavní města Stockholm a Kodaň a dále přes Hamburk do Lipska. Přitom již cestu na Severní mys musel protahovat sněžný pluh, protože silnice na nejsevernější místo Evropy zůstává obvykle až do začátku dubna pro osobní vozidla uzavřená.
Druhá trasa s posádkou pod vedením televizního zpravodaje Guida Holze za volantem začala na řeckém mysu Tenaro a vedla přes Atény, italská města Bari a Ravenna a také přes Graz, Prahu a Drážďany do Lipska. Do Prahy dorazila posádka Priusu 2. dubna a po návštěvě Pražského hradu pokračovala ve své plánované trase. Třetí Prius jel do Německa z nejzápadnějšího místa evropské pevniny: Tým novináře Michaela Müllera vyrážel z Cabo da Roca na portugalském pobřeží Atlantiku za jarních teplot a příjemného mořského vánku a jel přes Lisabon, Bilbao, Bordeaux, Paříž, Luxemburg a Aachen až do Lipska.
Všechny vozy, které se zúčastnily hvězdicové jízdy, byly v sériovém provedení. Pohon zajišťuje dvojice motorů sestávající z 1,5 litrového benzínového motoru a elektromotoru. Vůz Prius vytváří systémový výkon 82 kW / 113k. Podle situace při jízdě může elektromotor pohánět vůz sám nebo podporuje spalovací motor.
Vůz Prius se tak spokojí v evropském jízdním cyklu s průměrnou spotřebou 4,3 litrů na 100 kilometrů, což odpovídá emisím CO2 ve výši 104 g / km. Prius je jedním z nejekologičtějších vozů na světě, které jsou v současnosti nabízeny.