iFLEET » Archiv 2005-19 » Testujeme nový Hyundai i30
Hyundai chce být vnímán na našem trhu jako domácí výrobce a proto také jako prvním novinářům předal vozy k testování právě u nás. Jednou z redakcí, které novinku z Nošovic převzaly, je také magazín FLEET. V úterý převzatý vůz již najel první...
Hyundai chce být vnímán na našem trhu jako domácí výrobce a proto také jako prvním novinářům předal vozy k testování právě u nás. Jednou z redakcí, které novinku z Nošovic převzaly, je také magazín FLEET. V úterý převzatý vůz již najel první tisícovku kilometrů. A dojmy? Konkurenti mají s nástupem tohoto modelu na trh o problém více...
S novinkou atraktivních tvarů hodlá Hyundai konkurovat nejlepším v segmentu nižší střední třídy. Vladimír Vošický to na tiskové konferenci v Nošovicích řekl zcela jasně a otevřeně: „Za naše konkurenty považujeme zejména Volkswagen Golf a Ford Focus.“ Ambiciózní ředitel domácího zastoupení neméně ambiciózní značky ale postavil novinku nižší střední třídy také proti nabídce menších vozidel: „Na rozdíl od jiných značek jsme se rozhodli nabídnout zákazníkům kvalitní plnohodnotný vůz za cenu, která jinde odpovídá vozidlům menších tříd.“ S cenovkou 289 990 Kč za základní provedení si takové prohlášení může dovolit. Pokud bude chtít zákazník například zhruba srovnatelně vybavenou a výkonově odpovídající pětidveřovou Fiestu od Fordu, která je ovšem citelně menším vozem, zaplatí za ni i při trvající akční nabídce Fordu bez desetikoruny 270 000 Kč...
První dojmy (a zběžné srovnání s Octavií)
A jaké jsou první dojmy z nové i30? Zvenku i zevnitř vůz působí velmi vyspěle a kvalitně. Dílenské zpracování si nijak nezadá se špičkou kategorie. Realita potvrzuje pověstné video „Zkažený den Martina Winterkorna“, protože vše lícuje, vše sedí, použité materiály v interiéru jsou příjemné a řidič má za volantem velmi dobrý pocit. Dobrému dojmu samozřejmě nahrává fakt, že máme k dispozici špičkové provedení s koženým čalouněním a téměř všemi prvky výbavy, které si lze přát a zaplatit, couvací kameru, bezklíčové odemykání a startování, elektronickou parkovací brzdu či vyspělou navigaci nevyjímaje. K pohonu slouží turbodieselový agregát 1.6 CRDi o výkonu 81 kW, který se zatím navzdory své syrovosti (vůz jsme převzali s 800 kilometry na počitadle) spokojil s průměrnými pěti litry na 100 kilometrů. Podvozek je velmi komfortní, v tomto ohledu patří k nejlepším ve třídě, také odhlučnění interiéru je vynikající. Mezi počáteční poznatky ale patří také vyšší citlivost vozu na podélné nerovnosti vozovky, i v jen nepatrně vyjetých kolejích vůz „utíká“ a je třeba jej stále aktivně řídit. Bezprostřední srovnání na stejné vozovce ukázalo, že Škoda Octavia je směrově výrazně stabilnější a řidič nemusí provádět tolik mírných korekcí volantem. Řízení Hyundaie i30 si můžeme u testovaného exempláře nastavit ve třech stupních: komfort, normal a sport. Ani režim sport ovšem nenabídne takovou „tuhou jistotu a jistou tuhost“, jako řízení u zmíněné Octavie. Ta je zase naproti i30 méně komfortní při přejíždění příčných nerovností a také je v interiéru hlučnější. Jenže i30 je novinkou, zatímco druhá generace Octavie již vyhlíží svého nástupce, který se díky očekávanému nárůstu rozměrů přesune definitivně do střední třídy, čímž jakékoli srovnávání s i30 pozbyde smyslu...
Nejen produkt, ale i služby
Hyundai i30 je velmi dobře ovladatelné, komfortní a pečlivě zpracované auto s velmi příznivou cenou. Za provedení Tricolor s motorem 1.6 CRDi 81 kW požaduje Hyundai příznivých 395 990 Kč. V ceně je pak v podstatě vše, co moderní a zodpovědná firma u svých firemních aut vyžaduje. Kdo chce, může volit příplatkové prvky či pakety. S nejdražším paketem Premium za 99 900 Kč stojí náš vůz 495 890 Kč. V ceně je pak ale i zmíněné kožené čalounění, parkovací kamera, navigace a mnoho dalších vyspělých bezpečnostních a komfortních prvků. V ceně je navíc také pětiletá záruka bez omezení kilometrů a také záruka mobility, která garantuje zákazníkovi v případě garanční opravy či v případě, že se na náhradní díl čeká déle než týden, zapůjčení náhradního vozu minimálně stejné nebo vyšší kategorie zdarma. „V ostatních případech si může zákazník zapůjčit vůz za cenu 100 Kč na den, což je myslím téměř zadarmo,“ upřesnil program mobility značky Hyundai na našem trhu Vladimír Vošický. Svým zákazníkům pak nabízí Hyundai také velmi výhodné havarijní pojištění, které v sobě zahrnuje také pojištění odpovědnosti za škodu. Se sazbou 2,75 procenta z ceny vozu a s nulovou akontací se jedná o velmi zajímavou nabídku. Všechny tyto bonusy, tedy pětiletá záruka, záruka mobility a pojištění Hyundai, jsou k dispozici v nezměněných podmínkách i při realizaci obchodu podle obchodního zákoníku, tedy v případě firemních odběratelů. Sebevědomí, podpořené jedním z nejmodernějších výrobních závodů na světě, produktem a na něj navázanými službami, je tedy v případě Hyundaie zřejmě oprávněné...