iFLEET » Archiv 2005-19 » Tichý rebel
Značka Infiniti se na našem trhu stále ještě rozkoukává. Jsou to dva roky, kdy byla oficiálně uvedena na trh jako další počin společnosti Auto Palace Group, která je jejím importérem. V Průhonicích vzniklo atraktivní Infiniti Centrum Praha a...
Značka Infiniti se na našem trhu stále ještě rozkoukává. Jsou to dva roky, kdy byla oficiálně uvedena na trh jako další počin společnosti Auto Palace Group, která je jejím importérem. V Průhonicích vzniklo atraktivní Infiniti Centrum Praha a zákazníci toužící po něčem „jiném“ tak mají opět o jednu možnost výběru více.
Průhonické Infiniti Centrum Praha vede ing. Pavel Cigánik, původem letecký inženýr, který se k autům dostal přes značku Suzuki a postupně získal zkušenosti nejdříve v technické a poté marketingové a prodejní roli u značek Peugeot, Jaguar, Land Rover a BMW. Poté zamířil do společnosti Auto Palace Group, kde mu byla svěřena značka, která za sebou měla v té době jen několik měsíců na našem trhu. „Vedení Infiniti Centra Praha mi nabídl generální ředitel Auto Palace Group, pan Jindřich Nevrla. Nabídku jsem rád přijal, protože jsem byl přesvědčen o potenciálu této značky na našem trhu. Je sice v Evropě stále ještě poměrně neznámá, nicméně z dosavadních zkušeností je evidentní, že svou klientelu i na našem trhu má,“ říká Pavel Cigánik, který v pozici vedoucího centra vystřídal na podzim roku 2009 Norberta Wilhelma a když dnes vzpomíná na první rok působení Infiniti na českém trhu, přiznává, že situace nebyla jednoduchá: „Rozjezd na našem trhu mělo Infiniti ztížený nastupující finanční krizí a také absencí dieselových motorů v nabídce. U BMW jsem byl například zvyklý na to, že se drtivá většina vozů prodávala v dieselových verzích, a když jsem nastoupil k Infiniti, měli jsme ve všech nabízených modelech k dispozici jen zážehové motory. Určitá klientela tady sice byla i na zážehové verze, ale bylo evidentní, že mnohem větší potenciál bude u vznětových motorů. Naštěstí jsme už tehdy před dvěma lety věděli, že brzy přijdou i dieselové verze...“
Fajnšmekři
Při pohledu na výrobní program Infiniti je jasné, že se nejedná o takzvaně fleetovou značku. I v rámci prémiového segmentu se jedná spíše o značku individualistickou, která ovšem často zaujme majitele firem, manažery na vyšších pozicích nebo, jak Pavel Cigánik upozorňuje, také lidi se svobodným povoláním, jako jsou například architekti, právníci, sportovci nebo mediálně známé osoby a osobnosti. „Naši klienti jsou samotnou automobilkou charakterizováni jako „tichý rebel“, tedy lidé, kteří chtějí mít prémiovou kvalitu, chtějí si užívat s ní spojenou výkonnost a komfort, ale na druhou stranu nechtějí splynout s davem nejrozšířenějších prémiových značek. Nechtějí stavět svůj úspěch na odiv, spíše si přejí užívat si komfortu sami pro sebe a mít něco zajímavého a individualistického,“ vysvětluje Pavel Cigánik a s úsměvem dodává: „Jsou to prostě automobiloví fajnšmekři“. Tito fajnšmekři zde byli již před oficiálním vstupem značky na trh, což dokládaly desítky individuálně dovážených vozů Infiniti FX první generace. Nyní již mají zákazníci možnost koupit si evropskou verzi s veškerým komfortem a servisním zajištěním, včetně různých možností financování vozu, operativní leasing nevyjímaje. „Leasingové společnosti už od nás nové vozy pro své klienty nakupují. Fleetový prodej je však běh na dlouhou trať a v této fázi je důležité, aby první klienti byli s vozy a našimi službami maximálně spokojení a leasingové společnosti zase mohly získat relevantní data, důležitá pro své kalkulace.
Celý článek o značce Infiniti na našem trhu si přečtete v letošním třetím vydání magazínu FLEET firemní automobily.