Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Archiv 2005-19 » Tlak na nízké emise zesiluje

Tlak na nízké emise zesiluje

 
image1986

pátek, 21. září 2007

Firemní klientela je významnou částí každého vyspělého trhu. Ve Velké Británii dokonce tvoří všechny skupiny firemních a služebních vozů více než 70 % vozového parku. Firmy jsu tedy významnou cílovou skupinou a automobilky s nimi počítají při...

 
Firemní klientela je významnou částí každého vyspělého trhu. Ve Velké Británii dokonce tvoří všechny skupiny firemních a služebních vozů více než 70 % vozového parku. Firmy jsu tedy významnou cílovou skupinou a automobilky s nimi počítají při formulování své modelové politiky. Současným trendem je výrazný tlak na ekologii. Firmy budou muset brát v úvahu změny ve zdanění automobilů v závislosti na tom kolik produkují škodlivých emisí, automobilky již nyní reagují na očekávané přísné emisní limity v rámci normy Euro 5 a také limitu CO2 na úrovni 130 respektive 120 g/km. Vozy s vysokými emisemi budou pro firmy nevýhodné, což by mělo povzbudit poptávku po automobilech šetrných k životnímu prostředí.
Ve zmíněné Velké Británii začnou v dubnu 2008 platit úlevy na dani za firemní auta podle objemu emisí oxidů uhlíku. Klíčovými hodnotami budou limity oxidu uhličitého na úrovni 120 g/km a 165 g/km. V současné době je průměrem u firemních vozů ve Velké Británii 180g  CO2 na kilometr. Mike Woodward, partner firmy Deloitte pro poradenství pro automobilový průmysl, uvedl: „V roce 2002 přešel systém zdanění zaměstnaneckých výhod v podobě služebních vozidel na zvýhodněné sazby podle úrovně emisí a procento prodaných aut se vznětovými agregáty se z 20 % zvýšilo na více než 60 %. Očekáváme, že navržené změny daňových úlev pro firemní auta budou mít podobný účinek a že se značně zvýší poptávka po vozidlech s emisemi CO2 pod 165 g/km. Výrobci musí reagovat na nastávající daňové změny, aby jejich automobily odpovídaly novým požadavkům provozovatelů firemních autoparků.“
Britská vláda již některá daňová opatření zavedla, když zvýšila spotřební daň u automobilů s vysokými emisemi oxidu uhličitého. Firmy, které budou mít ve svých autoparcích vozy s vysokou úrovní emisí tak mohou přijít o část příjmů z prodeje těchto aut, protože jim daňové znevýhodnění sníží cenu na trhu ojetých vozidel. Zároveň je pravděpodobné, že vláda zavede opatření, která znevýhodní program vlastnictví aut zaměstnanci, což povede k návratu klasického systému firemních aut (ve Velké Británii se z daňových a legislativních důvodů přistoupilo k systému, ve kterém vůz částečně financuje zaměstnavatel, částečně zaměstnanec, který je také vlastníkem vozu).    
V České republice je v současné době motivace k obnově vozového parku osobních vozidel v souvislosti s dosahováním nižších emisí nízká. Prakticky nulovou motivační hodnotu mají slevy pro nákladní vozy všech kategorií, splňující emisní normu Euro 2 (40 %) a Euro 3 (48 %), protože tyto normy jsou již překonané a vyráběné automobily již beze zbytku splňují normu Euro 4. Proto také toto zvýhodnění 31. 12. 2007 končí, v platnosti zůstane pouze daňové znevýhodnění v podobě 15% přirážky pro vozidla registrovaná před rokem 1990.


 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz