iFLEET » Archiv 2005-19 » Toyota Global Vision: akceschopnější a atraktivnější
Toyota Motor Corporation (TMC) přistoupí k datu 1. dubna 2011 k zásadním změnám struktury managementu a s tím souvisejícím organizačním a personálním změnám. Tyto změny jsou součástí představeného programu Toyota Global Vision, ve kterém automobilka...
Toyota Motor Corporation (TMC) přistoupí k datu 1. dubna 2011 k zásadním změnám struktury managementu a s tím souvisejícím organizačním a personálním změnám. Tyto změny jsou součástí představeného programu Toyota Global Vision, ve kterém automobilka formuluje své dlouhodobé cíle. Cílem nové struktury je rychlejší a bezprostřednější předávání informací pro zajištění plynulejšího rozhodovacího procesu. Jinými slovy: největší automobilka světa si začíná uvědomovat, že ji komplikovaná a řadou pravidel svazovaná vnitrofiremní organizační struktura brzdí a mohla by vést v budoucnosti ke ztrátě konkurenceschopnosti.
Počet členů představenstva společnosti tedy bude snížen z 27 na 11 a formální jmenování členů představenstva proběhne v rámci 107. valné hromady akcionářů. Navíc bude nyní třístupňová struktura managementu doplněna o posty „Executive Vice President“, „Chief Officer“ a „Officer“ pro koncernové záležitosti. Pozice „Senior Managing Director“ již v budoucnu nebudou obnoveny. Z těchto opatření vyplývá snížení počtu vedoucích pracovníků z aktuálních 77 na 60. Počet vedoucích pracovníků mimo Japonsko se naopak zvýší z 13 na 15. Regionální „Chief Officers“ budou v budoucnu působit přímo v příslušných regionech, kam budou také převedena oddělení, která se dosud nacházela v Japonsku. Z toho vyplývá posílení rozhodovacích kompetencí vedoucích pracovníků, zodpovědných za jednotlivé tržní oblasti.
V Severní Americe, Evropě a Asii jsou kromě toho pro zajištění vyšší míry operativnosti v managementu zavedeny tzv. poradenské sbory. V této souvislosti byl jako externí auditor povolán profesor Yoko Wake z univerzity Keio (musí je ale schválit zmíněná valná hromada). Kromě toho byla vytvořena pozice „Executive General Manager“, zodpovědná za regiony, ve kterých je nutný užší kontakt s výrobními závody.
Japonská automobilka v rámci programu Toyota Global Vision slibuje vedle bezpečnosti bez kompromisů, nejvyšší úrovně kvality či respektu k životnímu prostředí také emotivnější produkty, což by byla změna, kterou Toyota zcela evidentně zejména v Evropě potřebuje.
Nepřekvapuje naopak, že součástí programu je také orientace na technologie pohonu šetrné k životnímu prostředí.