iFLEET » Archiv 2005-19 » Toyota opětovně nejekologičtější globální značkou
Toyota získala podruhé za sebou první místo v kategorii „Nejekologičtější globální značka“ v rámci hodnocení společnosti Interbrand. Japonská automobilka uhájila první příčku v druhém výročním hodnocení „Best Global Green Brands“ (Nejekologičtější...
Toyota získala podruhé za sebou první místo v kategorii „Nejekologičtější globální značka“ v rámci hodnocení společnosti Interbrand. Japonská automobilka uhájila první příčku v druhém výročním hodnocení „Best Global Green Brands“ (Nejekologičtější globální značka), které v tomto týdnu společnost Interbrand publikovala.
V hodnocení se porovnává vnímání ekologických přínosů značky ze strany veřejnosti se skutečnými ekologickými dopady a postupy, s využitím veřejně dostupných dat a informací. Úspěch značky Toyota ve výročním hodnocení spočívá podle společnosti Interbrand v tom, že společnost i nadále prosazuje trvale udržitelnou mobilitu coby jednu ze základních priorit vedení automobilky. Interbrand rovněž jako další úspěch této automobilky uvádí rozšíření povědomí o modelu Prius, celosvětově prvního sériově vyráběného modelu s plně hybridním pohonem, který po 15 letech od své premiéry již vyrostl v kompletní modelovou řadu. Celosvětové prodeje plně hybridních modelů této automobilky koncem dubna 2012 překročily 4 miliony vozů, včetně cca 430 tisíc vozů prodaných v Evropě. Toyota Motor Europe plánuje v roce 2012 zvýšit tržní podíl plně hybridních modelů Toyota a Lexus na 14 % (ze současných 10 %). Také v České republice se zvyšuje zájem o vozy s hybridní technologií. Nedávno byla představena na českém trhu „Hybridní revoluce“, která mimo jiné snížením cen hybridních modelů na úroveň modelů s konvenčním pohonem prokazatelně zvyšuje poptávku po vozech s touto ekologicky šetrnou technologií.
Od letošního roku zahrnuje evropská rodina vozů Toyota Prius modernizovanou verzi základního modelu Prius, v segmentu MPV také sedmimístný Prius+ a rovněž technologickou novinku Prius Plug-in Hybrid. Ekologicky šetrný model tímto oslovuje ještě širší spektrum zákazníků. Tichá revoluce zasáhla i třídu malých vozů, kde byla nedávno uvedena Toyota Yaris Hybrid vyráběná v Evropě.