iFLEET » Archiv 2005-19 » Toyota představila nízkonákladový Etios
Toyota představila na autosalonu v indickém Dillí svůj nový, strategicky velmi významný nízkonákladový model Etios. Podle automobilky na jeho vývoji pracovaly dva tisíce konstruktérů a techniků v Japonsku a Indii čtyři roky. Nový Etios je kompaktním...
Toyota představila na autosalonu v indickém Dillí svůj nový, strategicky velmi významný nízkonákladový model Etios. Podle automobilky na jeho vývoji pracovaly dva tisíce konstruktérů a techniků v Japonsku a Indii čtyři roky. Nový Etios je kompaktním rodinným vozem, který bude k dispozici s karoserií sedan nebo hatchback a k jeho pohonu budou sloužit úsporné maloobjemové agregáty: buď turbodiesel 1.4 D4-D nebo zážehový agregát 1,2 l.
Při vývoji Etiosu se šetřilo na všech frontách. Vůz tak má například pouze jeden stěrač, velmi jednoduchá jsou také sedadla a vůbec celý interiér vyrobený z tvrdých, ovšem odolných plastů, šetřilo se i na protihlukové izolaci a podobně. Ceny by měly být výrazně pod hranicí deseti tisíc dolarů a hlavními trhy budou Indie, Rusko a Latinská Amerika. Uvedení na další trhy bude záležet na zájmu o tento model, z evropských zemí se zatím hovoří pouze o Rusku.
Je evidentní, že Etiosem hodlá Toyota zaútočit především na indický trh, kde doposud neměla příliš silnou pozici. „Uvedením Etiosu chceme získat významný podíl na indickém trhu v co nejkratší době,“ uvedl Sandeep Singh, zástupce ředitele marketingu Toyota Kirloskar Motor. Automobilka odhaduje, že by mohla prodávat v Indii okolo 70 000 etiosů a rozšíří proto i svou dealerskou síť ze stávajících 97 na 150. Indie bude také hlavní výrobní základnou tohoto vozu, následovat bude výroba v Brazílii.