iFLEET » Archiv 2005-19 » Toyota ProAce – třetí verze stejného základu
Toyota dala jméno své nové dodávce, která není ničím jiným, než rebrandingem modelů PSA Peugeot Citroën, tedy Peugeotu Expert/Citroënu Jumpy. Toyota mu bude říkat ProAce a bude jej prodávat na evropských trzích, kde ji absence vhodných užitkových...
Toyota dala jméno své nové dodávce, která není ničím jiným, než rebrandingem modelů PSA Peugeot Citroën, tedy Peugeotu Expert/Citroënu Jumpy. Toyota mu bude říkat ProAce a bude jej prodávat na evropských trzích, kde ji absence vhodných užitkových vozů z vlastní produkce velmi trápí.
Toyota ProAce bude stejně jako její sourozenci nabízena ve dvou různých délkách a dvou výškách, s možností volit z nákladového prostoru o objemu 5m3, 6m3 nebo 7m3, v závislosti na zvolené konfiguraci. Nákladový prostor bude přístupný jedněmi nebo dvěma posuvnými dveřmi po stranách, resp. výklopnou zádí nebo dělenými zadními dveřmi s dvojicí křídel otevírajících se v úhlu až 270°. Nosnost činí až 1200 kg, za vůz bude možno zapřáhnout přívěs o hmotnosti maximálně 2000 kg. V nabídce bude verze Panel Van (bez prosklení), Glass Van (s prosklením) nebo Crew Cab (kombi).
Ve výbavě bude samozřejmě systém ABS, vybavený také elektronickým rozdělováním brzdné síly EBD, stabilizační systém VSC a světla pro denní svícení (DRL), přičemž za příplatek bude k dispozici systém VSC+, jenž zajistí lepší záběrové schopnosti a vyšší bezpečnost v nejnáročnějších jízdních a klimatických podmínkách, jako např. za silného deště, na zledovatělé vozovce a ve sněhu.
K pohonu budou sloužit turbodiesely 1,6 l 66 kW a 2,0 l 94 kW nebo 120 kW. Agregát 1,6 l je spojen s pěti, dvoulitry se šestistupňovou převodovkou. Všechny motory jsou vybaveny funkcí „volt control“ regulující dobíjení baterie alternátorem, ve snaze minimalizovat zatížení motoru a zlepšit celkovou spotřebu paliva.
Toyota ProAce se v evropské síti prodejců Toyoty objeví v průběhu prvního čtvrtletí roku 2013. První dodávky vozů se očekávají ve druhém čtvrtletí 2013.