Třicet opelů pro čsú
pondělí, 28. dubna 2008
Dnes dopoledne proběhlo v prostorách společnosti Auto Staiger v Praze předání nových vozů Opel Corsa zástupcům Českého statistického úřadu. Pro domácí zastoupení značky Opel je dodávka třicítky vozů v jednotném provedení úspěchem o to cennější, že...
Dnes dopoledne proběhlo v prostorách společnosti Auto Staiger v Praze předání nových vozů Opel Corsa zástupcům Českého statistického úřadu. Pro domácí zastoupení značky Opel je dodávka třicítky vozů v jednotném provedení úspěchem o to cennější, že se jí podařilo uspět ve výběrovém řízení, kde, jak uvedl fleet manažer společnosti GM Southeast Europe pro Českou republiku a Slovensko Zbyněk Janeček, není snadné prosadit se proti domácí značce, která je v sektoru veřejné správy a státních institucí tradičním dodavatelem.
Český statistický úřad obmění novými vozy dosluhující Škody Felicie a Fabie, kromě již podepsané dodávky třicítky vozů by mohlo podle praktických zkušeností z provozu dojít ještě k dodávce dalších dvaceti vozidel. Vozy byly poptávány u leasingových společností formou operativního leasingu v uzavřené kalkulaci, zákazník zadal základní požadované parametry vozu a následně vyhodnotil jednotlivé nabídky. Vítězem výběrového řízení se stala společnost LeasePlan, která nabídla Opel Corsa s motorem 1.3 CDTi a ve stupni výbavy Essentia rozšířeném o klimatizaci.
Podle ing. Karla Běhounka, ředitele provozně-správního úseku, byla pro ČSÚ rozhodující vedle výše splátky právě spotřeba paliva. U Corsy 1.3 CDTi udává výrobce v kombinovaném provozu pouhých 4,5 l/100 km. „Nové vozy budou sloužit především pracovníkům, kteří získávají data pro statistické přehledy. Ti jezdí typicky kratší a střední vzdálenosti a vůz velikosti Corsy je tedy pro tento druh provozu optimální,“ uvedl Běhounek. Marek Obrda ze společnosti LeasePlan upřesnil, že smlouva na pronájem vozů počítá s ročním nájezdem 15 000 kilometrů. Kalkulace byla nastavena jako uzavřená, tedy s pevnými měsíčními splátkami a bez vyúčtování. „Oblast státní správy je něco jiného, než soukromé firmy a společnosti. My s ní již máme určité zkušenosti díky kontraktu s Armádou České republiky a v současnosti se účastníme také výběrového řízení na dodávku vozů pro Ministerstvo dopravy,“ uvedl Marek Obrda s tím, že oblast státní správy je pro leasingové společnosti stále atraktivnější.
Výběrové řízení na dodávku třicítky vozů pro ČSÚ trvalo téměř tři čtvrtě roku, leasingové společnosti tedy měly dostatek času připravit ve spolupráci s automobilkami skutečně optimální nabídky, což bylo pro ČSÚ důležité a svědčí to o zodpovědném přístupu k procesu akvizice vozového parku.