iFLEET » Archiv 2005-19 » Unifikace platforem v automobilismu se zintenzivňuje
Automobilový průmysl se bude v nastávajících letech ještě více spoléhat na unifikované platformy, než tomu bylo doposud. Takzvané megaplatformy zvýší flexibilitu a sníží výrobní náklady a v roce 2015 bude na 20 nejrozšířenějších z nich postaveno 38...
Automobilový průmysl se bude v nastávajících letech ještě více spoléhat na unifikované platformy, než tomu bylo doposud. Takzvané megaplatformy zvýší flexibilitu a sníží výrobní náklady a v roce 2015 bude na 20 nejrozšířenějších z nich postaveno 38 procent všech osobních vozů na světě.
Takový je alespoň podle listu Automotive News Europe odhad Herberta Demela, výkonného viceprezidenta společnosti Magna International, jednoho z nejvýznamnějších dodavatelů autoprůmyslu. Podle něj to bylo v roce 2009 jen 29 procent. Nejpoužívanější bude podle společnosti PricewaterhouseCoopers platforma X85, kterou vyvinula aliance Renault Nissan a která bude využita k výrobě 3,8 milionu vozidel. Jsou na ní postaveny modely jako Reanult Clio, Nissan Note nebo Dacia Logan.
V roce 2010 bylo nejvíce vozidel, zhruba 3,13 milionu, vyrobeno na platformě PQ35/46 skupiny Volkswagen, která je základem modelů jako VW Golf, Škoda Octavia či Audi A3. Tato platforma se ale blíží ke konci výroby a bude nahrazena novou, vyvinutou podle konceptu Modular Transverse Toolkit. V roce 2015 to bude podle odhadů druhá výrobně největší platforma po zmíněné X85 a bude se na ní podle plánů Volkswagenu vyrábět na čtyřicet (!) různých modelů.