Užitkový roomster se jmenuje praktik
úterý, 3. dubna 2007
Škoda představila oficiálně užitkovou verzi modelu Roomster, která nese název Praktik. Škoda Praktik navazuje na tradici malých užitkových vozů jako byly verze pick-up modelů Favorit a Felicia či Praktik, u Fabie první generace, který si však...
Škoda představila oficiálně užitkovou verzi modelu Roomster, která nese název Praktik. Škoda Praktik navazuje na tradici malých užitkových vozů jako byly verze pick-up modelů Favorit a Felicia či Praktik, u Fabie první generace, který si však přílišnou oblibu nezískal.
Nový Praktik nese naproti svému předchůdci své jméno právem, protože nabízí dobře přístupný nákladový prostor o délce 1605 mm, šířce 1434 mm (mezi podběhy 1016 mm) a výškou až 990 mm. To vše dává dohromady objem až 1,9 m3. Užitečná hmotnost činí 550 kg, případně 640 kg s koly o rozměru 15´´. Zcela rovná podlaha je vyrobena z vodovzdorného materiálu má protiskluzovou úpravu a je rozdělena na tři části: střední je pevně připevněna ke karoserii, zatímco přední a zadní jsou odklápěcí: zadní pro přístup k rezervnímu kolu, přední umožňuje využití prostoru pod podlahou pro uložení menších zavazadel, nářadí a dalších předmětů. V nákladovém prostoru je standardně umístěno šest masivních upínacích ok, pro zajištění nákladu. Prostor řidiče a spolujezdce je od nákladového prostoru oddělen posuvnou (v rozsahu 100 mm) přepážkou, která je v horní části tvořena mříží. To umožňuje kontrolu nákladu a také lepší výhled vzad. Negativem je větší pronikání hluku z nečalouněného nákladového prostoru do kabiny. Přístup do nákladového prostoru je shodný s osobní verzí, tedy dvojicí bočních dveří a vzhůru výklopnými zadními dveřmi. Toto řešení neumožňuje nakládání palety pomocí vysokozdvižného vozíku.
Pro pohon modelu Praktik byly vybrány tři agregáty: základem je tříválcový zážehový 1.2 HTP 51 kW, nejvýkonnějším rovněž zážehový 1.4 16V 63 kW a nejúspornějším přeplňovaný vznětový tříválec 1.4 TDI PD 51 kW. U něj výrobce uvádí průměrnou spotřebu 5,3 l/100 km.
V základní výbavě vozu je čelní airbag řidiče a spolujezdce, ABS, funkce denního svícení či posilovač řízení. Řadu dalších prvků, včetně bočních airbagů, klimatizace rádia s CD přehrávačem či světlometů s „corner“ funkcí lze dokoupit. Ani v příplatkové výbavě bohužel není zadní stěrač. K dispozici jsou tři základní barvy: bílá, červená a modrá, za příplatek lze volit ještě mezi stříbrnou a perleťovou černou.
Nejlevnější provedení s motorem 1.2 HTP stojí 249 900 Kč, s motorem 1.4 16V činí cena 275 110 Kč a turbodieselová verze 1.4 TDI PD přijde v základní výbavě na 317 127 Kč. Všechny ceny jsou uvedeny bez DPH.