Fleet AwardsFleet Awards Firemní auto rokuFiremní auto roku Fleet SlovenskoFleet Slovensko
 

iFLEET » Archiv 2005-19 » V čr skončil pilotní projekt ecall

V čr skončil pilotní projekt ecall

 
image2169

úterý, 11. prosince 2007

Telefonní operátor Telefónica O2 dokončil ve spolupráci s ministerstvem dopravy a hasičským záchranným sborem pilotní projekt služby Public eCall 112, který se uskutečnil v rámci testování celoevropského systému tísňového volání z automobilů. Do...

 
Telefonní operátor Telefónica O2 dokončil ve spolupráci s ministerstvem dopravy a hasičským záchranným sborem pilotní projekt služby Public eCall 112, který se uskutečnil v rámci testování celoevropského systému tísňového volání z automobilů. Do běžného provozu se však projekt dostane zřejmě až v roce 2010.

Zavedení jednotného celoevropského systému volání na linku 112 zatím podle náměstka ministra dopravy Emanuela Šípa brání skutečnost, že Evropská komise dosud nepřijala jednotný standard volání. Vlastní realizaci služby eCall v ČR musí předcházet právě vydání tohoto evropského standardu, který bude závazný pro všechny členské státy, jež podepsaly Memorandum o službě eCall. Ukončení tohoto procesu se dá předpokládat koncem roku 2008. Dále se pak ve vybraných zemích uskuteční tzv. provozní testy služby eCall. Jde o ty země, které budou schopny velmi rychle adaptovat své dispečinky tísňové linky 112 na zavedení služby eCall. Česká republika je jedním z kandidátů na tyto testy.

Systém umožňuje automatické odeslání zprávy záchranným složkám palubní jednotkou automobilu například při vážné dopravní nehodě. Uživatel může navíc vytočit tísňovou linku sám při nenadálé události na silnici. Systém pak lokalizuje vozidlo uživatele a zajistí včasný příjezd pomoci. Přípravy na zavedení systému mimo jiné zahrnovaly úpravy center tísňového volání pro příjem informací z palubních jednotek.

„eCall může snížit počet úmrtí, omezit škody a přispět ke zlepšení plynulosti silničního provozu. Je to jeden z řady užitečných nástrojů, jak využít inteligentní dopravní systémy ve prospěch větší bezpečnosti a informovanosti účastníků provozu na silnicích," dodal Šíp. Podle něj by se počet úmrtí na silnicích mohl po zavedení systému snížit zhruba o pět až 15 procent. Do října přitom v České republice zemřelo při dopravních nehodách přes 1000 lidí.

Tísňová volání budou přijímat call centra linky 112, která obsluhují hasiči. Palubní jednotky do vozidel by měly stát kolem 150 eur (asi 3900 korun). Od roku 2010 počítají výrobci aut s nabídkou jednotek jako doplňkové výbavy k automobilům. Jednotky by navíc mohly umožňovat navigaci či vyhledávání některých cílů nebo služeb.




 
 
 

Komentáře k článku

Pro přidání příspěvku se musíte nejdříve příhlásit / registrovat / přihlásit přes Facebook.
 
 
 
 

5. května 1323/9
140 00 Praha 4

Tel.: +420 261 221 953
Tel.: +420 241 409 318

Fax: +420 241 403 333
E-mail: info@iFLEET.cz