iFLEET » Archiv 2005-19 » V Detroitu Ford představil nový Focus
Ford Focus patří mezi bestsellery a etalony v nižší střední třídě. Automobilka u současné generace provedla v poločase výrobní periody nezvykle rozsáhlou modernizaci, kterou si vcelku oprávněně dovolila označovat jako novou generaci, nicméně tvarová...
Ford Focus patří mezi bestsellery a etalony v nižší střední třídě. Automobilka u současné generace provedla v poločase výrobní periody nezvykle rozsáhlou modernizaci, kterou si vcelku oprávněně dovolila označovat jako novou generaci, nicméně tvarová příbuznost mezi oběma verzemi byla evidentní. Nyní ale pomalu přichází čas pro zcela nový model a automobilka se rozhodla jej představit nezvykle brzo – s ročním předstihem před uvedením na trh. Na autosalonu v Detroitu tak měli návštěvníci možnost prohlédnout si „focus budoucnosti“. Na tamní trh bude totiž uveden až na konci letošního roku, v Evropě pak dokonce až na začátku roku 2011.
Ford v Detroitu představuje čtyřdveřový sedan a hatchback (tedy pětidveřový sedan). Hatchback je samozřejmě důležitější pro Evropany, sedan pro Američany nebo Asiaty. Design vozu se od stávajícího poměrně radikálně liší, evidentní je snaha upoutat, protože vůz oplývá zajímavými designérskými detaily a také dynamickou siluetou v případě hatchbacku (ta trochu připomíná menší Fiestu). Výrazné lemy blatníků zase dají vzpomenout na první generaci této modelové řady.
Automobilka zatím neuvedla žádné bližší technické údaje, ale je jasné, že se pod kapotou objeví například nové přeplňované zážehové agregáty 1.6 SCTi a 2.0 SCTi. Mezi naftovými agregáty budou modernizované verze stávajících motorů se sníženou spotřebou.
Ford Focus postavil své renomé především na jízdních vlastnostech a ani nová generace nebude z tohoto směru vybočovat. Podvozek vyvíjeli a ladili v německém vývojovém oddělení Fordu, zadní víceprvková náprava Control Blade by měla být dále vylepšena, pozornost věnovali vývojáři také jízdnímu komfortu (např. uložení náprav v pomocných rámech). Ford také zapracoval na snížení klasické nedotáčivosti vozů s předním pohonem a vyvinul systém Dynamic Cornering Control, aktivně rozdělující točivý moment od motoru na přední kola.