iFLEET » Archiv 2005-19 » V testech letních pneumatik uspěl Continental
V rámci nejnovějších testů letních pneumatik přisoudili odborníci německého autoklubu ADAC, rakouského ÖAMTC, švýcarského TCS a časopisu Test tři první místa letním pneumatikám značky Continental. U pneumatik o rozměru 205/55 R 16 V zvítězil nový...
V rámci nejnovějších testů letních pneumatik přisoudili odborníci německého autoklubu ADAC, rakouského ÖAMTC, švýcarského TCS a časopisu Test tři první místa letním pneumatikám značky Continental. U pneumatik o rozměru 205/55 R 16 V zvítězil nový plášť ContiPremiumContact 5, u menšího rozměru 165/70 R 14 T zvítězila pneumatika ContiEcoContact 5 uvedená na trh v loňském roce a v případě rozměru 215/65 R 16 H si zajistila první příčku osvědčená pneumatika ContiCrossContact UHP. Všechny tři se podle hodnocení odborníků vyznačují zejména vysokou vyvážeností svých vlastností. U pláště ContiPremiumContact 5 uvedli hodnotitelé ADAC, že „vyniká ve všech vlastnostech, které jsou relevantní z hlediska bezpečnosti“, u ContiEcoContact 5 chválili „velmi malou spotřebu paliva a nízké opotřebení“, v případě ContiCrossContact UHP zněl verdikt odborníků ÖAMTC: „velmi dobrá na suché vozovce, dobrá za mokra a velmi dobrá z hlediska spotřeby paliva“.
Odborníci doporučili i pneumatiky značek Uniroyal, Semperit a Barum, které rovněž patří ke koncernu Continental. U rozměru 205/55 R 16 V vyzdvihli bezpečnostní vlastnosti a vyváženost pneumatiky Semperit Speed-Life a její celkové hodnocení znělo „dobrá“. Pneu Uniroyal Rain Expert byla hodnocena celkovou známkou „uspokojující“ s pochvalou za vynikající vlastnosti za mokra. Obě tyto letní pneumatiky patří k segmentu s průměrnými cenami a výkony. Jako „dobrá“ byla v ekonomickém segmentu hodnocena i pneumatika Barum Brillantis 2 se zdůrazněním bezpečnostně relevantních vlastností a vyváženosti.
Starosti u testujících redaktorů z autoklubů a časopisu Stiftung Warentest opět vyvolaly levné dovážené pneumatiky: model Infinity Inf-030 potřeboval k zabrzdění ze 100 km/h do zastavení na mokré vozovce o 20 m delší brzdnou dráhu než model, který se umístil jako první, a je proto s hodnocením celkovou známkou „nedostatečný“ v silničním provozu skutečným rizikem.