iFLEET » Archiv 2005-19 » Venga je tady. Chce ubrat fusionu a roomsteru
Kia v pátek představila model Venga, zcela nový vůz uvádějící novou modelovou řadu. Je to „malé kompaktní auto, které vnitřní prostorností konkuruje vozům střední třídy“, tak jej charakterizoval generální ředitel Kia Motors Czech Vít Pěkný. Dodal,...
Kia v pátek představila model Venga, zcela nový vůz uvádějící novou modelovou řadu. Je to „malé kompaktní auto, které vnitřní prostorností konkuruje vozům střední třídy“, tak jej charakterizoval generální ředitel Kia Motors Czech Vít Pěkný. Dodal, že nová Venga je „příběh“ o designu, prostoru, kvalitě a bezpečnosti. Vůz je ryze evropský: byl navržen v Evropském designerském centru automobilky ve Frankfurtu nad Mohanem týmem pod vedení šéfdesignéra Petera Schreyera a od začátku listopadu sjíždí z výrobní linky automobilky v Nošovicích. Pro Schreyera, který přešel ke Korejcům z Audi, to byla jedna z prvních velkých designerských výzev, na které pracoval od samého počátku. A zdá se, že Venga je v tomto směru velký úspěch. Nedávno získala velmi prestižní designerskou cenu iF Design Award.
Venga míří do segmentu B-MPV, velmi populárního v západní Evropě, u nás zatím méně. 4068 mm dlouhé MPV se vyznačuje neobvykle dlouhým rozvorem 2615 mm a výškou 1600 mm. Tím je vytvořen důležitý předpoklad pro nabídku maximálního vnitřního prostoru, jehož velikost a praktické uspořádání odpovídá mnoha větším vozům segmentu C.
Pokud budou majitelé potřebovat více než 444 litrů zavazadlového prostoru, které má Venga ve standardnímuspořádání s pěti sedadly ve vzpřímené poloze a zadními sedadly posunutými do krajní přední polohy, nabídne jim několik možností, jak objem zavazadlového prostoru zvětšit.
Vyjmutím dvojité podlahy mají uživatelé možnost rychle a snadno zvětšit výšku zavazadlového prostoru o 163 mm. Tím se celkový objem zvětší na 570 litrů (552 litrů plus 18 litrů ve schránce pod podlahou). Toto důmyslné řešení umožňuje prostým využitím spodní podlahy bezpečnou přepravu křehkých a vratkých předmětů (jako například pokojových květin nebo skleněných lahví) v zavazadlovém prostoru. Je-li na pořadu dne přeprava rozměrných nákladů, lze zadní sedadla Vengy, dělená v poměru 60:40, individuálně posouvat dopředu nebo dozadu v rozsahu 130 mm, nebo, pokud je zapotřebí ještě více prostoru, je kompletně složit do podlahy. Složením sedadel vznikne zcela rovná ložná plocha. Po sklopení obou zadních sedadel nabízí Venga při využití celé výšky interiéru až ke stropu nákladový prostor s délkou ložné plochy 1552 mm a celkovým objemem 1253 litrů.
Všechny motory pro model Venga budou k dispozici se systémem ISG (Idle Stop & Go) a plní limity emisní normy Euro 5. Provedení se systémem ISG mají nižší spotřebu paliva, a tím i nižší emise CO2, které dosahují v případě motoru U2 o objemu 1,4 litru hodnoty pouhých 117 g/km. Zákazníci mají na výběr 5 zážehových a vznětových motorů Kia se zdvihovým objemem 1,4 a 1,6 litru a s výkonovým rozpětím od 55 kW (75 k) do 94 kW (128 k).
Venga míří do rostoucího segmentu trhu, kde momentálně dominuje Ford Fusion (cca 6 500 vozů ročně) a Škoda Roomster (cca 3 500 vozů ročně). Na třetím místě je Opel Meriva s prodejem necelých 700 vozů. Kia očekává, že prodeje modelu Venga by měly přesáhnout 1000 kusů za rok.