Více točivého momentu díky dvojici turbodmychadel

pondělí, 12. června 2006
Z vývojové spolupráce mezi koncernem PSA a Ford vznikl nový agregát, vycházející ze čtyřválce o objemu 2,2 litru. To, že je vybaven vysokotlakým vstřikováním nafty common rail, je u nových motorů celkem běžná záležitost. Zajímavé je na něm ale něco...
Z vývojové spolupráce mezi koncernem PSA a Ford vznikl nový agregát, vycházející ze čtyřválce o objemu 2,2 litru. To, že je vybaven vysokotlakým vstřikováním nafty common rail, je u nových motorů celkem běžná záležitost. Zajímavé je na něm ale něco jiného – přeplňování vzduchem mají na starost dvě turbodmychadla místo klasicky užívaného jednoho. Nový motor bude zatím k dispozici v modelu Peugeot 407. Dosahuje výkonu 125 kW při 4000 ot./min. a hodnota točivého momentu činí 375 Nm. Zásadní výhodou je pak to, že plná hodnota točivého momentu je k dispozici již od 1500 ot./min. Svou práci zde konají právě dvě turbodmychadla o malém průměru. Jedno se roztáčí v nízkých otáčkách a druhé se následně přidává podle potřeby od 2600 až 3200 ot./min.. Motor bude standardně spojen se šestistupňovou manuální převodovkou. Zrychlení 0 – 100 km/h výrobce udává za 8,7 vteřin a nejvyšší dosahovanou rychlost 222 km/h. Cena ani datum uvedení na trh zatím nejsou známy.