Více vozů s filtrem pevných částic

středa, 12. července 2006
Německý silniční klub (VCD) odhalil informace o tom, kolik nových dieselových vozů nabízí filtr pevných částic. Podle klubu je v nabídce vozů 110 dieselových modelů (v různých variacích a výbavách), nabízející tuto ekologickou technologii. To podle...
Německý silniční klub (VCD) odhalil informace o tom, kolik nových dieselových vozů nabízí filtr pevných částic. Podle klubu je v nabídce vozů 110 dieselových modelů (v různých variacích a výbavách), nabízející tuto ekologickou technologii. To podle VCD znamená, že za poslední čtyři měsíce se nabídka takto vybavených modelů rozrostla téměř o 30. Filtr pevných částic, umožňující většině dieselům splnit normu Euro 4, nabízejí výrobci již i v segmentu malých vozů. Filtr pevných částic funguje v podstatě jako katalyzátor u benzinových motorů. Ve výfukových plynech zadržuje pevné částice, známé jako "saze", a také podstatné množství oxidů uhličitých, které znečišťují ovzduší. Emisní norma Euro 4 ale není natolik přísná, aby jí některé diesely "nezvládly" bez filtru. Motory v BMW řady 3 to například dokáží, do řady 5 se filtr naopak montuje automaticky. Motor 3,0 TDI, známý z většinu modelů Audi, je také natolik moderní, že emise splní i bez filtru. První, kdo s touto technologií přišel, byl francouzský koncern PSA.