Více výkonu pro phaeton
úterý, 13. května 2008
Volkswagen se rozhodl inovovat šestiválcový motor TDI pro luxusní vůz vyšší třídy Phaeton. Cílem úprav bylo zvýšit výkon a současně snížit spotřebu reprezentační limuzíny. U Phaetonu patří motor V6 TDI k nejprodávanějším. Výsledkem inovace je...
Volkswagen se rozhodl inovovat šestiválcový motor TDI pro luxusní vůz vyšší třídy Phaeton. Cílem úprav bylo zvýšit výkon a současně snížit spotřebu reprezentační limuzíny. U Phaetonu patří motor V6 TDI k nejprodávanějším.
Výsledkem inovace je zvýšení výkonu motoru o 5 kW, ze 171 na nynějších 176 kW a maximálního točivého momentu ze 450 Nm na 500 Nm při 1500 ot/min. Nejvyšší rychlost činí 237 km/h. Přes vzrůst výkonu se spotřeba nafty snížila o 0,3 litru na 9,1 l/100 km. Podle vedení Volkswagenu bude tento inovovaný motor se systémem Common-Rail splňovat novou normu Euro 5, která vstoupí v platnost až na podzim příštího roku. Cena modelu s tímto motorem zůstává beze změny – 64 500 eur.
V nabídce motorů pro Phaeton jsou nadále benzinové motory 3,2 l – V6 se 177 kW, 4,2 l – V8 se 246 kW a šestilitrový dvanáctiválec s výkonem 331 kW. Vůz je sériově vybaven pohonem 4x4, pneumatickým pérováním a čtyřzónovou bezprůvanovou klimatizací. Nyní lze na přání objednat i automatickou úpravu vzdálenosti ACC s integrovaným systémem pro zkrácení brzdné dráhy (Front Assist) a asistent upozorňující na změnu jízdního pruhu (Side Assist).