iFLEET » Archiv 2005-19 » Vlajková loď značky Kia ponese název Quoris
Nová vlajková loď značky Kia s pohonem zadních kol se bude na exportních trzích prodávat od čtvrtého čtvrtletí 2012 a ponese název Quoris. Sedan luxusní třídy, který je na korejském trhu znám jako K9, se začal v Koreji prodávat začátkem letošního...
Nová vlajková loď značky Kia s pohonem zadních kol se bude na exportních trzích prodávat od čtvrtého čtvrtletí 2012 a ponese název Quoris. Sedan luxusní třídy, který je na korejském trhu znám jako K9, se začal v Koreji prodávat začátkem letošního května. Výbava zahrnuje celou řadu high-tech komfortních a bezpečnostních prvků, z nichž mnohé slaví u značky Kia svou premiéru.
Kia Quoris bude na exportních trzích nabízena s vidlicovým šestiválcem o objemu 3,8 l a výkonem 213 kW. Ten by měl doplnit v roce 2013 vyspělejší agregát stejného objemu i počtu válců s přímým vstřikem paliv a maximálním výkonem 246 kW. Automobilka slibuje velkorysý prostor na všech sedadlech, rozvor 3045 mm tomu napovídá. Na délku měří Quoris 5090 mm, na šířku 1900 mm a vysoký je 1490 mm. „Název pro naši vlajkovou loď, odvozený z anglických slov core a quality, naznačuje klíčové vlastnosti tohoto vozu,“ poznamenal Thomas Oh, viceprezident a výkonný ředitel Kia Motors Corporation.
Kia zdůrazňuje, že Quoris je nejen komfortní, ale také technologicky vyspělý vůz s řadou bezpečnostních prvků, které jsou u této značky nabízeny poprvé. „Quoris používá několik inteligentních bezpečnostních systémů, ve vozech značky Kia dosud nevídaných. Poskytuje tak cestujícím maximální úroveň komfortu a bezpečnosti,“ poznamenal Chang-Ki Kang, viceprezident výzkumného a vývojového střediska Kia v Namyangu.
Quoris je vybaven například adaptivním tempomatem ASCC s nastavitelným odstupem a schopností automatického zastavení vozu v případě potřeby. Systém ASCC je v Quorisu funkčně provázán s ostatními systémy vozidla pomocí systému řízení bezpečnosti vozidla AVSM, který integruje řízení různých systémů vozidla, například elektronického stabilizačního systému ESC, mechanismu bezpečnostních pásů a výstražných systémů, díky nimž může AVSM upozornit řidiče, zvýšit tlak v brzdové soustavě a aktivovat přednárazovou funkci bezpečnostních pásů v závislosti na předpokládané úrovni rizika kolize.
Další zajímavostí je systém sledování slepého úhlu BSD (Blind Spot Detection). Ten je vybaven dvěma radarovými senzory umístěnými ve vnějších rozích zadního nárazníku. Každý z nich je schopen detekovat objekty ve vzdálenosti až 70 metrů od zadní části vozu v pásu širokém čtyři metry do stran. BSD se aktivuje při rychlosti jízdy nad 30 km/h a řidiče upozorní v okamžiku, kdy se nějaké vozidlo dostane do oblasti slepého úhlu. Ta má šířku přibližně čtyři metry na každé straně sedanu Quoris a sahá více než šest metrů za zadní nárazník. Řidič může oba systémy BSD a LCA v případě potřeby deaktivovat.
Pro parkování je pak Quoris vybaven prostorovým kamerovým systémem AVM (Around View Monitor). Čtyři kamery na každé straně vozu tvoří nejlepší prostorový kamerový systém v dané třídě. Na rozdíl od většiny konkurenčních systémů AVM se zorným úhlem méně než 270° nabízí systém modelu Quoris skutečný prostorový pohled v rozsahu 360° v osmi různých režimech zobrazení na velkoplošném displeji na přístrojové desce. AVM průběžně slučuje obraz ze čtyř kamer, z nichž vytváří virtuální pohled „seshora“, aby mohl řidič snadno sledovat kompletní okolí vozidla. Tím je zajištěna maximální bezpečnost cestujících uvnitř vozu i chodců.
S dovozem modelu Quoris na český trh se zatím nepočítá.