Vodafone: úspory v zájmu flexibility
středa, 25. února 2009
Že se dnes snaží společnosti šetřit na provozu firemních automobilů, není žádným tajemstvím a výjimkou nejsou ani velké nadnárodní společnosti. O optimalizaci svého vozového prku usiluje například společnost Vodafone, která provozuje 510 automobilů,...
Že se dnes snaží společnosti šetřit na provozu firemních automobilů, není žádným tajemstvím a výjimkou nejsou ani velké nadnárodní společnosti. O optimalizaci svého vozového prku usiluje například společnost Vodafone, která provozuje 510 automobilů, které má pronajaty formou operativního leasingu. Jedním z opatření, pro která se společnost rozhodla, je prodloužení provozu vozidel o jeden rok, tedy ze tří na čtyři roky. „Neměl by to být problém, protože naše vozy v průměru najedou během tří let jen okolo devadesáti tisíc kilometrů, takže by ani ve čtvrtém roku provozu neměly hrozit žádné zásadně zvýšené servisní náklady. To se ostatně potvrdilo při rekalkulaci měsíčních splátek, které jsou o něco nižší než v případě nových automobilů,“ říká Taťána Ungerová.
Další cestou k úsporám je podle ní v případě operativního leasingu důsledné vyhodnocování jednotlivých položek: „Je třeba stále ověřovat, jestli to, co platíte, také skutečně potřebujete a využíváte, jestli není lepší způsob, jak danou oblast pokrýt, třeba z alternativních zdrojů.“ věří Taťána Ungerová.
Celý rozhovor s Taťánou Ungerovou si přečtete v březnovém vydání magazínu FLEET firemní automobily