iFLEET » Archiv 2005-19 » Volkswagen Amarok: hi-tech pick-up
Na autosalonu v Ženevě patří mezi novinky Volkswagenu také terénní pick-up Amarok. I když se jedná pouze o evropskou premiéru, protože světu již byl model představen v Jižní Americe (výroba běží v argentinském Buenos Aires), představuje Amarok...
Na autosalonu v Ženevě patří mezi novinky Volkswagenu také terénní pick-up Amarok. I když se jedná pouze o evropskou premiéru, protože světu již byl model představen v Jižní Americe (výroba běží v argentinském Buenos Aires), představuje Amarok zajímavý milník značky Volkswagen. Doposud se totiž „zmohla“ jen na umístění svého znaku na Toyotu Hilux, který nesl označení VW Taro. Nyní se jedná o skutečně původní konstrukci Volkswagenu, která ctí nejlepší zvyklosti segmentu těchto robustních pracovních, ale stále více také lifestylových vozů.
Technika
Amarok měří na délku 5,25 m a je vozem s klasickou rámovou konstrukcí, která jednak hodně vydrží, jednak pomůže dosažení velké průchodnosti terénem. Vůz nabídne to nejlepší z techniky koncernu VW včetně nového agregátu TDI s dvojitým přeplňováním a vstřikováním common rail s piezoelektrickými vstřikovači o výkonu 120 kW a točivém momentu 400 N.m. V polovině roku jej doplní také slabší vznětový agregát 2.0 TDI 90 kW a 340 N.m. který je vybaven turbodmychadlem s měnitelnou geometrií lopatek statoru. Oba agrefgáty budou standardně spřaženy s šestistupňovou manuální převodovkou, pod kapotou Amaroku se ale objeví také dvouspojková automatizovaná převodovka DSG a další pokročilé technologie, které tento vůz staví na špičku segmentu. Na špičku by měl patřit i spotřebou. Automobilka slibuje u silnějšího turbodieselu průměrnou spotřebu 7,8 l/100 km, u slabšího pak 7,6 l/100 km. V nabídce bude verze pouze se zadním náhonem, s připojitelným pohonem všech kol nebo s permanentním pohonem 4x 4, o který se stará mezinápravový diferenciál Torsen. Tato verze je v segmentu raritou, konkurence nabízí pouze verze s pohonem jedné nápravy nebo s připojitelným pohonem všech kol.
Volkswagen na první pohled
Design, jehož duchovním otcem je Walter Da Silva, je velmi robustní, příď ovšem dává příslušnost k nejnovější generaci vozů VW jasně najevo nejen tvarem světlometů, ale především dvojitou příčnou lamelou masky chladiče. Interiér nabídne kvalitní materiály z osobních vozů VW, čímže se Amarok odliší od většiny asijské konkurence. Zatím byl vůz představen v pětimístném provedení, k dispozici ale bude od začátku roku 2011 také provedení dvoumístné (single cab). Na náš trh by měl přijít Amarok v září 2010.