iFLEET » Archiv 2005-19 » Volkswagen Polo je světovým autem roku
Na mezinárodním autosalonu v New Yorku byl Volkswagen Polo vyhlášen vítězem ankety World Car of the Year 2010 (Světový vůz roku 2010). Pro značku Volkswagen to znamená druhé vítězství v řadě. Mezi kritéria ve volbě „světového vozu roku“ (World Car...
Na mezinárodním autosalonu v New Yorku byl Volkswagen Polo vyhlášen vítězem ankety World Car of the Year 2010 (Světový vůz roku 2010). Pro značku Volkswagen to znamená druhé vítězství v řadě.
Mezi kritéria ve volbě „světového vozu roku“ (World Car of the Year) patří kvalita, poměr cena/výkon, bezpečnost, ochrana životního prostředí, důležitost modelu a jeho emocionální přitažlivost. Již v roce 2009 se umístil na nejvyšší pozici Volkswagen Golf. Letos se o titul World Car of the Year ucházela trojice finalistů Mercedes-Benz Třídy E, Toyota Prius a Volkswagen Polo.
„Je to pro nás velká pocta, že byl Volkswagen Polo vybrán touto velmi respektovanou porotou,“ prohlásil Prof. Dr. Martin Winterkorn, předseda představenstva společnosti Volkswagen AG. „Po skvělém triumfu Golfu v minulém roce jsme potěšeni tím, že jsme tento úspěch zopakovali i letos s novou generací vozů Polo. Oba automobily získaly již bezpočet ocenění a zvítězily téměř ve všech anketách, které se týkají automobilového průmyslu. To je znamením, že je Volkswagen na správné cestě a nabízí bezpochyby nejlepší produktovou řadu v celé své historii.“
Cenu převzal ve čtvrtek ráno v New Yorku Walter de Silva, šéf designu koncernu Volkswagen Group. „Nová generace vozů Volkswagen Polo dokáže fascinovat jak svým nekomplikovaným, jedinečným a nadčasovým designem, tak i vynikající hospodárností. Tyto kvality přesvědčily již více než 230 000 zákazníků po celém světě.“
Během sedmi let své existence se každoroční anketa World Car Awards vypracovala mezi nejprestižnější, nejvěrohodnější a nejvýznamnější programy svého druhu. Polo bylo vybráno z 30 nominovaných vozů většinou z 59 porotců ankety World Car z 25 zemí celého světa. Všichni porotci pravidelně testují nové vozy v rámci své profese a prostřednictvím příslušných médií oslovují mnoho milionů čtenářů, diváků a posluchačů po celém světě.