iFLEET » Archiv 2005-19 » Volvo: Klidná síla
Volvo má na automobilovém trhu trochu zvláštní pozici. Je značkou prémiovou, přesto jej málokdo zařadí mezi přímé konkurenty značek, jako jsou BMW nebo Mercedes-Benz. Má jinou image, díky které stojí nikoli vzadu, ale stranou. Svým zákazníkům ale...
Volvo má na automobilovém trhu trochu zvláštní pozici. Je značkou prémiovou, přesto jej málokdo zařadí mezi přímé konkurenty značek, jako jsou BMW nebo Mercedes-Benz. Má jinou image, díky které stojí nikoli vzadu, ale stranou. Svým zákazníkům ale právě proto umí nabídnout „něco jiného“ a řada z nich na to slyší.
Prodeje firemní klientele má už dva roky u domácího zastoupení značky Volvo na starosti Klára Skálová, která se k automobilům dostala díky práci pro společnost LeasePlan. Před lety dokonce stála u zrodu jejího zastoupení v České republice. Díky této praxi má dnes o problematice provozu automobilů ve firmách velmi dobrý přehled, který může obapolně využít. A využívala jej od začátku své kariéry u Volva: „Když jsem do funkce nastupovala, byla fleetová politika Volva hodně konzervativní. Částečně to souviselo s tehdejším stavem trhu a faktem, že Volvo zákazníky ani příliš nemuselo hledat, protože v určitém počtu přicházeli sami. Mým záměrem ale bylo záběr značky rozšířit a dostat ji ve firmách do širšího povědomí. Značka se například příliš neprosazovala v operativním leasingu, ale to se nám podařilo změnit. Stále ještě máme co zlepšovat, ale po dvou letech práce musím konstatovat, že jdeme směrem, jaký jsem si představovala. Posílili jsme pozici v operativním leasingu, a také podíl fleetových obchodů v našich celkových prodejích se výrazně zvýšil.“ Jak Klára Skálová upřesňuje, na rozdíl od minulosti má dnes Volvo připravenu fleetovou nabídku pro každého zákazníka, který poptává alespoň dva vozy. „Už od dvou vozů do firmy poskytujeme zákazníkům fleetové bonusy, které jsou samozřejmě odstupňovány podle počtu vozidel.“
Rozhovor s Klárou Skálovou přináší FLEET 1 / 2010