iFLEET » Archiv 2005-19 » Volvo představí plug-in diesel hybrid
Francouzské značky Peugeot a Citroën sice hovoří o diesel hybridním pohonu už poměrně dlouho a mají jej připraven do sériové výroby, pozornost však na sebe poutá také Volvo, které v duchu švédského přístupu k ekologii představí na nadcházejícím...
Francouzské značky Peugeot a Citroën sice hovoří o diesel hybridním pohonu už poměrně dlouho a mají jej připraven do sériové výroby, pozornost však na sebe poutá také Volvo, které v duchu švédského přístupu k ekologii představí na nadcházejícím autosalonu v Ženevě dokonce plug-in diesel hybrid. Automobil postavený na základě modelu V60 je víceméně připraven k výrobě a jeho emise oxidu uhličitého nepřekračují podle automobilky hodnotu 50 g/km, což by odpovídalo spotřebě necelé dva litry na 100 km. Na reálné hodnoty si ale raději počkejme...
Volvo V60 Plug-in Hybrid může být poháněn pouze dieselovým motorem, dieselovým motorem v kombinaci s elektromotorem nebo výhradně elektromotorem. Podobnou technologii zatím žádný jiný výrobce nenabízí. Plug-in hybrid Volvo bude na trh uveden v roce 2012 a je výsledkem spolupráce automobilky s energetickou společností Vattenfall. „Díky inovativnímu přístupu a špičkové technologické odbornosti obou firem se podařilo vyvinout vůz, který je v automobilovém světě zcela unikátní. S elektřinou od firmy Vattenfall pocházející z obnovitelných zdrojů má provoz vozu plug-in hybrid minimální dopad na klima a produkci emisí,“ uvedl prezident a generální ředitel společnosti Vattenfall Øystein Løseth.
Spolupráce na vozidle byla zahájena v lednu 2007, proces vývoje financují obě firmy společně. Projekt nyní stojí na prahu uvedení prvního dieselového plug-in hybridu na světě do prodeje. Atraktivní automobil uživateli nabídne to nejlepší z obou kategorií - elektromobilu a automobilu poháněného dieselovým motorem, tedy velmi nízkou spotřebu paliva a emise CO2 v kombinaci s dlouhým dojezdem a vysokým výkonem. „Abychom mohli i ty nejnáročnější řidiče přesvědčit, že mají začít uvažovat ekologicky, musíme jim nabídnout možnost jezdit s nízkými emisemi oxidu uhličitého, aniž bychom jim ovšem vzali adrenalin spojený s opravdovým potěšením z jízdy. Tento hybrid druhé generace je vynikající volbou pro nejnáročnější zákazníky požadující automobil s extrémně nízkými emisemi oxidu uhličitého, který jim zároveň nabídne vysokou úroveň potěšení z jízdy,“ říká Stefan Jacoby, prezident a generální ředitel společnosti Volvo Cars.
Při jízdě na elektřinu má V60 Plug-in Hybrid dojezd až 50 kilometrů. Maximální kombinovaný dojezd vozidla je 1200 km. Emise oxidu uhličitého budou v průměru 49 g/km. Kvůli ceně baterií bude plug-in hybrid dražší než Volvo V60 s běžným spalovacím motorem, náklady na pohonné hmoty by však měly být podle automobilky třetinové. Vůz plug-in hybrid lze dobíjet z běžné zásuvky, a to jak doma, tak při parkování na jiném místě. Nabití baterií trvá přibližně pět hodin. Vůz má tři mody: Po stisku tlačítka „Pure“ je automobil poháněn výhradně elektřinou, stiskem tlačítka „Hybrid“ se vůz změní v úsporný hybridní automobil s průměrnými emisemi oxidu uhličitého pouhých 49 g/km a pokud řidič zvolí tlačítko „Power“, má k dispozici automobil s kombinovaným výkonem 215 plus 70 koňských sil, který dokáže z 0 na 100 km/h zrychlit za 6,9 sekundy.